min katt!!!

I

Irma_western

min katt måste vara inne nu(fågel influensan).
har ni några tips om olika saker man kan köpa åt en inne katt så dom slipper vara ut tråkade.:p

Sv: min katt!!!

Här hemma uppskattas pälsmöss och vippor i alla dess former.

Hemma hos oss är laserpekaren den allra bästa leksaken.
Men den måste ju ha en människa för att fungera.

Numera behöver man bara trycka på knappen så kommer tre förväntansfulla katter, i olika åldrar, springandes.

Mia

Jag behöver bara sträcka ut handen till skålen på bordet där pekaren ligger så kommer "gänget"!

Köp fjädrar i affären.. Det är ju snart påsk. Köpte ett gäng på ica till min kattpojke.. Han älskar dom. Tvättar den, och gömmer den.. och leker..

Tror inte det är så farligt för kissar att äta fjädrar, det gör de ju i naturen när de fångar fåglar. Men man bör köpa ofärgade tror jag.

Värre om de äter upp pälsmössen. Jag har slutat köpa dem, eftersom de har ett osmältbart plasthölje under pälsen. Det blir väldigt vasst och kan gå illa om det fastnar i magen..

Det kan finnas vassa delar på fjädrarna som kan perforera tarmar och mage. Hur mycket dom utsätter sig för det i det vilda är inte intressant för mig, kan jag förhindra det så gör jag det.

Tror du inte att katternas starka magsaft kan smälta fjädrarna? Annars skulle de ju dö allihop av perforerad mage, tänker jag mig...

Jag menar inte att allt vad som händer vilda katter är det ultimata, man ska självklart skydda dem för sånt som inte är bra för dem...

Mina katter har skitit fjädrar från en fjädervippa, och jag har själv dragit ur flera fjädrar ur rumpan på en katt här som inte kunde själv. Så nej, jag tror inte att man kan räkna med det.

Usch då! :crazy: Okej, då hade jag fel och tar tillbaks. Bäst att skippa fjädrar.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 083
Senast: miumiu
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve