Min katt har kommit hem efter 10 mån

Rotterö

Trådstartare
Min han katt försvann februari mars i år.
Vi trodde han var död.
Han hade sitt halsband på sig. Såg fin ut i pälsen och i hullet.
Det måste vara någon BAD J###el som har haft honom inne under sommaren.
Eller någon som tycker synd om katter och plockar in dom.
Jag blir så förbannad på folk som inte kan låta katterna vara. Han hade halsband med tele nr på.
Nu är han hemma:bump: :bump: :bump:

Sv: Min katt har kommit hem efter 10 mån

Vad skönt för dig!
Men vad underligt att någon skulle plocka upp en annans katt sådär när det står telefonnummer och allt..?

Oj ovanligt att att komma hem efter 10 månader :eek:
Kul i vilket fall :banana:

Vad skönt det måste kännas, det värsta är ovissheten när dem försvinner.

Klappa om och pussa kissen ordentligt nu så den inte tänker ge sig ut på äventyr igen.
:)

Vad roligt!! Men det är inte alls säkert att nån haft den inne. Katter kan göra så, jag har hört flera fall där katten varit borta länge. Det har ju varit en mild höst och barmark, så mat har dom haft. Och vatten.

Vad kul!! Vår gammel-katt var på ett liknande äventyr när han var 10 år. Vi brukar ha med hela kattgänget i fjällen under sommaren och kring midsommar försvann han, precis som han brukar varje sommar. Men dessa äventyr brukar max pågå ett par veckor. Hösten kom och vi började ge upp hoppet om att få tillbaka honom. Vi informerade folk som bor permanent däruppe och ryktet spred sig så de flesta kände till det. Vi hörde inget på hela vintern och vi hade accepterat att han var borta för alltid. Det var en kall vinter, flera dagar med -30c, och mycket snö. Dessutom är det gott om rovdjur där. Men så veckan innan sportlovet ringde en granne och sa att de sett en röd katt stryka kring deras hus, men han gick inte att fånga. Så vi åkte upp på lovet, och nog var det han minsann! Han var överlycklig över att se oss igen och han var normal i hullet (han hade en ordentlig reserv när han försvann...). Efter det nio månader långa äventyret har han lagt om sin livsstil och går inte ut mer än nödvändigt. Han har helt lagt ner det där med sommar-äventyr, han tycker nog att han fått nog av vilmarksliv :smirk:

Men det är ju bra att någon sett till honom i alla fall så att han inte behövt lida/svälta även om man ska ge tusan i andras katter. Men hellre det än död säger jag bara =)

Jag tror att han varit hemma hos någon. Han var mycket fin i pälsen. Han hade bra hull.

Jag blir tokig på folk som inte kan låta dom vara. Han har mat och ett hem här + sina kompisar.
nu är dom 5 st igen

Vad roligt, skönt att ha katten hemma! Vi lämnade iväg våran katt till någon som bodde ca 5 mil hemmifrån oss, katten stannade ett tag innan hon smet ut och vi alla trodde hon var borta tills hon en dag var på vår uppfart men tjock mage och dagen efter fick hon kattungar.

Förstår dig vad du menar tycker också att folk ska låta katter vara, de hittar hem.

Men hade den halsbandet på sig nu när den kom hem igen? Annars så vet du ju inte när det lossnade.

Jag hade varit överlycklig om min katt kommit bort och någon tagit hand om den. :confused:

Hade du polisanmält den och efterlyst den med lappar i affärer osv, så den som nu ev. hittat din katt visste att en ägare sökte efter den? Har du pratat med grannarna?

Han hade halsbandet på sig med vårt tele nr. De kunde ringt och talat om att katten fans hos dom.
Bra att de tar hand om """ Men inte höra av sig INTE BRA

Ja, då förstår jag dig verkligen.
Varför ringer man inte, skummt. Undra var den var om det var långt ifrån er eller någon "granngård"?

Kul att katten hittat hem igen! En av våra katter blev oxå omhändertagen av någon som tyckte att han kunde bo hos dom. Våra katter är öronmärkta, men har inga halsband p.g.a risken att de kan fastna. När vi hittade honom (flera mil hemifrån) hade han ett halsband på sig. Han hade nog inte stannat så länge hos sin nya "ägare", för han var mager, tovig och helt fästingtäckt när vi hittade honom. Hade nog varit på vift ett antal veckor. Familjen som han hade tagit sig till, tittade i örat och ringde polisen, annars hade han nog inte tagit sig hem. Det stod inget i halsbandet, annars hade det varit intressant att prata med "halsbandets" ägare.
Det finns ju mängder av katter till salu eller som skänkes bort, om man nu vill ha en katt. Fast en del kanske tror att alla katter som bor på landet / går fritt är hemlösa och det bara är att plocka med sig hem? Halsband eller öronmärkning är bara för syns skull?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: Zpunk
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Övr. Katt I går hände det en skum sak här hemma... Vi flyttade till en ny kommun och fick i och med flytten en katt på köpet. Då vi hade två...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama