nangiialaa
Trådstartare
Min kattunge på ungefär fem månader är en riktigt liten charmkille. Han är lugn, kelig och sover större delen av dagen. Den där andra delen av dagen, när han inte äter eller går på toa är han riktigt genom jävlig. Han kan inte busa "vanligt" utan han ska bitas som om man vore mat. Självklart att han har mycket energi när han är vaken, han är en kattunge och sover mycket. Jag har inte heller något emot att han har eld i röven och hoppar och springer runt men det jag har emot är när man ska busa med en och han verkligen hoppar på en och sätter tänderna i en. Både igår och idag har han bitit mig ganska allvarligt, ena gången nästan i ögat. Småskråmor bryr jag mig inte så mycket om men det gör ont och nu när han verkligen börjat ta i så man får stora jack, skinet viker sig och att det börjar blöda, riktigt mycket, det är inte okey!
Jag har försökt med mycket för att få han att förstå. Allt från att ta han riktigt hårt i nack/rygg skinnet och säga ifrån ordentligt till att bara försöka putta bort han om och om igen tills han tycker att jag är tråkig. Jag har försökt "chyssa" han med ett sådant där ske-ljud och det lyssnar han på, alla gånger utom just när han håller på att bitas.
Så, min fråga är helt enkelt, vad fan ska jag göra för att få han att sluta bitas?
Jag har försökt med mycket för att få han att förstå. Allt från att ta han riktigt hårt i nack/rygg skinnet och säga ifrån ordentligt till att bara försöka putta bort han om och om igen tills han tycker att jag är tråkig. Jag har försökt "chyssa" han med ett sådant där ske-ljud och det lyssnar han på, alla gånger utom just när han håller på att bitas.
Så, min fråga är helt enkelt, vad fan ska jag göra för att få han att sluta bitas?