Min katt är en ut/inbrottskung..

honung

Trådstartare
Vad gör man åt en katt vars favoritsysselsättning är dels att ständigt och jämt öppna ytterdörren, om man råkar glömma dra om vredet, dels tar sig in i varenda köksskåp? Lyckas han öppna ytterdörren går han inte ens ut, han bara öppnar sen går han nöjt och lägger sig i köksfönstret och ligger där och fiser och snarkar. Det är lite som en 'bara-för-att-jag-kan'-grej, han tar sig t.ex in i mitt skafferi utan att röra något därinne. Skåpet som jag har plastbyttor i går dock numer under namnet 'beirut' då det är fantastiskt kul att välta omkull allt därinne :mad:.
Men alla skåp som inte är låsta med nyckel elller blockerade med tyngder, tar han sig in i. Det är inte ovanligt att jag kommer hem till ett kök där varenda köksskåp står öppet, inklusive överskåpens luckor och i övriga rum är varenda garderob öppen, alla dörrar öppna. Och mitt i allt ligger en oemotståndlig kisse på rygg som en hund och ser ganska nöjd ut med tillvaron.

Varför - öppnar han alla skåp? Är det en demonstration av något slag? Eller är det bara så himla kul att öppna allt bara för att man kan? :cool:

Sv: Min katt är en ut/inbrottskung..

Vad gör man åt en katt vars favoritsysselsättning är dels att ständigt och jämt öppna ytterdörren, om man råkar glömma dra om vredet, dels tar sig in i varenda köksskåp? Lyckas han öppna ytterdörren går han inte ens ut, han bara öppnar sen går han nöjt och lägger sig i köksfönstret och ligger där och fiser och snarkar. Det är lite som en 'bara-för-att-jag-kan'-grej, han tar sig t.ex in i mitt skafferi utan att röra något därinne. Skåpet som jag har plastbyttor i går dock numer under namnet 'beirut' då det är fantastiskt kul att välta omkull allt därinne :mad:.
Men alla skåp som inte är låsta med nyckel elller blockerade med tyngder, tar han sig in i. Det är inte ovanligt att jag kommer hem till ett kök där varenda köksskåp står öppet, inklusive överskåpens luckor och i övriga rum är varenda garderob öppen, alla dörrar öppna. Och mitt i allt ligger en oemotståndlig kisse på rygg som en hund och ser ganska nöjd ut med tillvaron.

Varför - öppnar han alla skåp? Är det en demonstration av något slag? Eller är det bara så himla kul att öppna allt bara för att man kan? :cool:

Han har kanske tråkigt....Därav just öppna för att han kan och att det ger lite sysselsättning.... Du kanske kan pröva att aktivera honom mer och barnsäkra luckor och dörrar, borde ju funka på katter oxå....

Fast jag förstår inte riktigt hur jag ska roa honom då. Han är ute ett par timmar om dagen, ber om att få komma in, vill inte ut igen, har klätterträd han periodvis är flitig att använda, och två tonåringar som släpar på honom som han vore en hund varav han dyyyrkar den äldsta och aktiverar honom väldigt. Det känns som det är en protest, men mot vad vet jag inte riktigt.

en sån katt har jag också haft... han tände även lyset på toa innan han gick på lådan.. :idea:

det är katternas sätt att ge oss en hint om att dom kan mer än vad vi tror.. snart tar dom över hela världen!! :eek::p

Min ena katt är likadan. Alltid spännande på morgonen att se vad hon hittat på under natten. Har tänkt sätta barnspärrar på köksskåpen.

en sån katt har jag också haft... han tände även lyset på toa innan han gick på lådan.. :idea:

det är katternas sätt att ge oss en hint om att dom kan mer än vad vi tror.. snart tar dom över hela världen!! :eek::p

:eek::eek: :rofl:

Min ena katt är likadan. Alltid spännande på morgonen att se vad hon hittat på under natten. Har tänkt sätta barnspärrar på köksskåpen.

Gissa hur min hall såg ut en morgon när jag glömt ta in en storbal toapapper och stoppa in i ett låst skåp. 76 rullar toapapper blir en hel del utrullat kan jag meddela. En annan gång hade en liten garntråd på yngsta dotterns virkade överkast oanad potential till att bli en väldigt, väldigt lång krullig kul tråd. Överkastet har vi däremot inte hittat åter sedan den morgonen..:confused:

Det är billigt, väldigt billigt kilopris på den här kissen vissa dagar. :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 456
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 702
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 412
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka