Min katt är borta!! :o

K

kladdkakor

Vi har precis skaffat katt och idag var det andra gången vi släppte ut honom, igår var han bara borta i typ en kvart och sen kom han tillbaka igen, men har han varit borta sen klockan tre och det är MÖRKT ute väldigt snart .. :cry: Sen har snön precis kommit så han måste ju frysa... Vad ska jag göra? :confused: :confused: Hjälp mig. :O

Sv: Min katt är borta!! :o

Hur länge har ni haft katten? Har ni varit ute med den i sele så den känner igen sig?
Ut och ropa. Så får man väl hoppas att han lärt känna igen rösten på dig.

Ut och leta såklart!
Man ska ha katten inne minst några dagar innan man släpper ut den på ett nytt område.

Ut å ropa på den!

Lite för tidigt att släppa ut den efter två veckor...:crazy:
Hade mina inne i 1,5 månad innan de fick gå ut i sele i några dagar innan de fick gå helt lösa.

Hoppas den kommer tillbaka!

Lugn, bara lugn!
Han kommer tillbaka! Han vet precis var han bor och är förmodligen bara ut på upptäcksfärd och markerar sitt revir. :)

Han kom tillbaka , men min FKNCKDBJBSDC syster släppte ut honom igen. :mad: Hon släppte ut honom Tisdag vid ca 15:00 . Nu är det torsdag klockan 09 och han är inte här. :confused:

Fy vad tråkigt! men han kommer tillbaka! har han kommit en gång kommar han igen. han är förmodligen ute på en större upptäcks runda nu.

Jag är jätteorolig. :cry: Vi har inte ens haft honom i tre veckor och så händer det här? Det är 0 grader på dagarna, ca -7 på natten. Det är 3 decimeter snö ute. Han har varit borta i snart 80 timmar utan mat...

Säkert att han lever? :confused: :cry:

Han jagar nog ska du se. Katter har en tendens att komma tillbaka när de är hungriga ;). När han kommer tillbaka, släpp inte ut honom på ett tag då, låt honom vänja sig lite mer vid er. Tråkigt om han blir FÖR självständig och bara är ute och ränner flera dagar i sträck.

Jag är jätteorolig. :cry: Vi har inte ens haft honom i tre veckor och så händer det här? Det är 0 grader på dagarna, ca -7 på natten. Det är 3 decimeter snö ute. Han har varit borta i snart 80 timmar utan mat...

En sak är säkert..... hade det varit min syrra som släppte ut katten när han precis kommit in, så hade inte HON levt sen :angel:

Ut och ropa o leta, o HÅLL katten inne sen. När han varit inne ett par veckor till, så kan du gå ut med honom i sele under ett par veckor, så han lär känna omgivningarna. SEN kan du släppa lös honom.

En sak är säkert..... hade det varit min syrra som släppte ut katten när han precis kommit in, så hade inte HON levt sen :angel:

Ut och ropa o leta, o HÅLL katten inne sen. När han varit inne ett par veckor till, så kan du gå ut med honom i sele under ett par veckor, så han lär känna omgivningarna. SEN kan du släppa lös honom.

Du får gärna komma och döda min, hon är lite för stark för mig ser du...

OM han kommer tillbaka, kan man inte då "omskola" honom t innekatt? För han är ingen sån hyperenergikatt som springer runt och vill leka med allt och alla .. Han är mer en soffpotatis som vill ligga och gosa/sova hela dagarna...

Om han inte mår dåligt av att inte få gå ut så ser jag inget hinder mot att han bara är innekatt. Min är enbart innekatt och trivs ypperligt. Hon VILL inte ens gå ut. Hon har balkongen som är innätad, o det räcker för henne. I stugan ligger hon inne, vill inte gå ut fast hon har löplinan på sig.

När du får tag på honom så ser du ju, vill han ut eller inte. Men jag tycker i vilket fall att du ska hålla honom inne ett bra tag, o sen OM du ska ha honom som utekatt, så gå ut med honom i sele. Det tar ett tag för dem att lära sig känna igen husets lukt och omgivningen. han KAN ju faktiskt blivit ivägjagad av "revirägaren"....

Förstår dig! han klarar sig ska du se. katter lyckas hålla värmen ute när det är kallt på ett eller annat sätt.
Men jag förstår att du är orolig, var det själv härom dagen när jag släppt ut mina katter på morgonen som vanligt. Åkte iväg till skolan å så klart blir de värsta snö stormen. mina katter har aldrig varit med om snö då de är 8 månader gammla och det har inte kommit nån snö här förräns för ett par dagar sedan. Var jätte orolig när jag kom hem 8 timmar senare men mina katter vägrade gå in då de hade det hur bra som hellst ute i snön! :D

överväg att hänga upp lappar överallt att han är eran och ni söker honom... Han lystrar ju inte till era röster heller. Lova gärna en liten hittelön.

Det KAN bli aktuellt att ta honom med fälla.

Stort TACK till alla som har svarat, nu är Sixten tillbaka! :love: :)
När pappa kom hem från jobbet kom det ett par som bodde i radhus nr 1 (Vi bor i 31. :D ) och frågade;
Ni vet möjligen inte om någon saknar en katt?
Å det var våran lilla Sixten. :D Han var borta i 3 dygn, drack snö, åt... Hm, det vet jag inte. xD Men han LEVER. :bump: :bump:

Tack tack tack tack tack tack till alla hjälpsamma Bukare som ger tips och råd. Ska följa dom. :D :bow:

Sätt en stor lapp på dörren: OBS!! AKTA KATTEN!!! Så kanske din syster ser den :angel:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Senast: Keb71
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
792
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama