min hund har skabb......

R

rafnir

min hund började plötsligt att klia sig under örat och senn dess har det bara blvit värre och värre det blöder och varar jätte mycket om jag inte tvättar det...jag har vättat det med bal probb schampo men det blir inte bättre...om någon har varit med om något lknande eller har nott tipps så skriv!!!

Sv: min hund har skabb......

Du har inte funderat på att ta kontakt med veterinär...??

Jag tar Ivomec till mina när de har fått rävskabb, det skrivs ut av veterinär. Finns numera nya, effektiva preparat, men jag vet ju inte vilken typ av skabb din hund har.

//E

min hund har nog inte rävskabb men det ser rätt otäckt ut!!! jag har ringt men vetrinären kan först komma på tisdag så jag undrade om det varnågon som hadde ett bra tipps så att jag kan för hindra att det blir värre!!!

Isåfall skulle jag prova något uttorkande, typ alsollösning, ev klorhexidinlösning, men jag vågar inte svära på det. Om det är skabb så är det inte mycket som biter på dem...

//E

Krage. Tvätta örat med ljummet vatten. K-hex spray. Klippa/raka bort så mycket päls som möjligt kring det infekterade.
Bada inte hunden innan veterinär besöket då det blir mycket svårare att hitta eventuella parasiter.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 727
Senast: fixi
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 592
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 173
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar