Min hund fick en stroke idag på morgonen

Ramona

Trådstartare
Det var så sjukt att se för jag tittade på henne under hela förloppet. Hon vaknade imorse och ville gå ut och kissa, vilket är väldigt ovanligt för normalt sett får man tvinga upp henne för att gå ut. Såg på henne att hon inte riktigt var bra, för hon hade problem att ta sig ner trappen (två trappsteg) ut på gräsmattan. Men hon kan ha lite dåliga dagar sådär, var ändå 14 år gammal och för henne som var så liten är ju trappen ändå rätt så stor. Hon kissade normalt, kom in och drack massor med vatten, också helt konstigt för henne. Hon krummade i ryggen och hade svansen mellan benen, tänkte att hon hade ont och hon hade fått metacam för länge sen som jag ska ge henne vid behov. Men hon ville inte ta philadelfia-osten med tabletten i sig, vilket är heeeelt olikt henne för hon är världens matvrak. Hon sitter där och tittar på mig och jag börjar bli riktigt orolig för något är ju uppenbart fel, när hon blinkar till, försöker ställa sig upp och hela huvudet faller åt vänster. Hon kan inte gå, sitter bara still. Jag ringer veterinären och förklarar och veterinären säger att antagligen är det en stroke och att jag ska komma in på en gång. Är där typ 20 minuter senare och då hade hon spytt på vägen och hon spyr aldrig i bilen!

Inne hos veterinären ser vi om hon kan gå, men det kan hon inte, huvudet hänger bara till vänster och hon svajar när hon står still. Jag hade redan tagit beslutet att avliva henne, hon var ändå så gammal.

Tänk om jag hade varit på jobbet som tänkt? Så glad att jag stannade hemma idag, det var meningen.

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 666
Senast: Dopy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hundhälsa Min hund, 2år, Gick just och kissade i sin bädd?! Alltså inte skvätte lite utan satt sig rakt upp och ner och kissade. Hon har varit...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Regn
·
Äldre Det blir mer spännande än man tänkt sig ibland.. Ska släppa ut hunden för en nattkiss. Öppnar dörren - där står ungräven. Och tittar...
2
Svar
24
· Visningar
10 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets