Min hund dog i gårkväll!!

D

Dextrosol

I går när jag kom hem efter julfest på jobb, stod min man med bilen nere på gatan och väntade på mig, (tur att jag stack tidigt) min gamla storpudel på 12,7 år hade blivit dålig o kunde inte stå på benen. Hon bara trillade omkull så jag o min man for i ilfart till djursjukhuset. Väl där fick hon rullas in på vagn/bår, men sköterskan hade redan i bilen konstaterat att det var mycket akut. Hon var rent vit inne i ögonen alltså slemhinnorna. Vet. kom ganska omgående men det fanns inget att göra..........hela buken var full av blod. Jag grät så fruktansvärt, hon var min första hund.....Vet. gav henne en spruta och hon somnade så stilla in med huvudet i mina armar. Min älskade Ida.........

Både jag o dottern fick stanna hemma idag eftersom vi båda var helt slut. Inte kan man sova heller efter en sådan kväll. Allt måste gås igenom gång på gång.

Nu har vi mist 2 hundar på 2 månader + att min bästa väninna gick bort i cancer 2 dgr efter att vår lilla dvärgpinscher dog. Kan det bli värre??? Allt på en gång känns det som.

Tur att vi har Silkyterriern kvar.

Mvh Dextrosol :cry: :cry: :cry: :cry:

Det finns inte mycket som är hemskare än att förlora de man älskar, speciellt en så trogen vän som sin hund.
Och nu verkar ju allt elände ha hänt på en gång för er.
Det blir mycket att smälta men ta det i din egen takt, bearbeta sorgen i lugn och ro.
Många kramar till er/
Helena

kunde inte stå på benen + vita slemhinnor + buk full med blod. Var det mjälten som sprack :confused:

Hon har det säkert kalasbra där hon är nu, leker säkert med min Otto :smirk:

Men det gör alltid ont när man måste ta bort en fyrfota vän oavsett storlek.
Så många kramar från mig!!!!!
"Efter mörker kommer solsken" :)

Tänker på dig. Skönt att du kunde vara med och ta farväl, det vill man ju gärna.

Vet hur det känns. Förra året var vårt värsta år. Först körde grannens traktor över favoritkatten,
en månad senare blev gammelhunden sjuk och fick somna in, visserligen nästan 14 år, men man blir ju
ledsen för det. Efter ytterligare ett par månader var det dags för vår andra hund som blev 9½ och
strax därefter fick vi avliva min sambos häst.

Då blev vi verkligen knäckta och jag som tidigare nästan tyckt det varit töntvarning på hemsidor
med "minneslund" över djuren, knåpade ihop en egen som en del i sorgearbetet.
Det hjälpte faktiskt lite + alla omtankar som jag fick här på Bukefalos.

En stor tröstkram till dig.

*kram*
Har själv en gammal hund som jag får vara glad för varje dag vi har tillsammans. Det måste ändå vara skönt att det hände så snabbt med din hund, jag vill inte med min hund att vi ska ha ett datum typ "nästa vecka" då det är dags för vovven att somna in. Då skulle iallafall jag må jättedåligt.

Jag hoppas du får ett mycket bättre 2004!!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 279
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 036
Senast: Lejonelle
·
Hundhälsa Jag vet inte ens hur jag ska beskriva senaste tidens helvete. Våran 10 månaders valp blev i natt dålig och kom liksom inte till ro, hade...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Snuffsan
·
Äldre För att göra en lång historia kort... Flyttade in häst i september, då var det lite saker som lovades (muntligt) att det skulle...
Svar
3
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka