min hund äter dåligt

S

solkristallen

Hunden har nu inte ätit klokt på några dagar. Och idag rörde han inte ens sin mat.

Han har börjat skita antingen sten hårt eller så rinner det bara ur han! och färgen är extremt ljusbrun..

Han spydde även idag, väldigt ljustbrunt. Såg ut som kyckling med curry sås.

Han får just nu doggy. Han fick nu för en stund sedan spagetti med baconsås blandat med lite torrfoder. Han år upp allt utom torrfodret, det rörde han inte ens.

Kan det vara så att han får ont i magen av doggy?

Han är lika glad och sprallig som vanligt, så han värkar inte må dåligt.

Tänkte laga extra mkt mat idag, så han oxå kan få. Sen tänkte jag åka och handla nytt foder.

Någon som har något förslag på vad man kan ge han?

Sv: min hund äter dåligt

Jag skulle ha fastat hunden ett dygn och sedan gett skonkost- små portioner välkokt ris+ fiskbullar flera gånger per dag i några dagar och sedan successivt blandat i hundmatskulorna.

Testa Gnists förslag. Så hade nog jag gjort också.

Hur är det med motion och stimulans?
Får han jobba ordentligt eller är det 10 minuters promenader?:angel:

Låt hunden få jobba på något sätt varje dag, då blir han också hungrig och du slipper hålla på att byta foder. De äter vad som helst om de bara är tillräckligt hungriga.:rofl:

Är det bara nu som han inte har ätit? Hundar kan förövrigt gå utan mat i 3 dar utan att det gör så mkt:smirk:

Hundar klarar sig betydligt längre än så utan mat, så länge de bara dricker vatten.

Hundar klarar sig betydligt längre än så utan mat, så länge de bara dricker vatten.

Jo det kan jag nog hålla med dig om, ;), men utan att det berör hullet för mkt.

Är de sedan aktiva på kuppen och de från början inte är feta så syns det ju.:smirk:

Hur är det med motion och stimulans?
Får han jobba ordentligt eller är det 10 minuters promenader?:angel:

Låt hunden få jobba på något sätt varje dag, då blir han också hungrig och du slipper hålla på att byta foder. De äter vad som helst om de bara är tillräckligt hungriga.:rofl:

Är det bara nu som han inte har ätit? Hundar kan förövrigt gå utan mat i 3 dar utan att det gör så mkt:smirk:

Han får ganska mkt motion. ungefär 3 timmar om dagen.
Han har ätit dåligt i 5 dagar.. Fick ett foder av en kompis som jag testade på han i morse, blandade det med doggy.

Han åt så gräglet rann längs mungipan, och han åt upp allt:D. Utom doggy krallarna, det petade han bort.:eek:

Så nu får man vell börja gå till djuraffären och köpa hill`s foder

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 138
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Hej! Vill gärna ha lite input från erfarna hundmänniskor! Vi har en Beaglevalp som kom till oss när han var 11 veckor. Åt då 4ggr/dag...
Svar
7
· Visningar
7 353
Senast: Jennnnka
·
Hundhälsa Jag som bara skulle ta en omplacering för att ägaren skulle flytta och det var panik. Jag har fått en misshandlad och vanvårdad krabat...
Svar
11
· Visningar
1 847
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka