Min hund är sååå duktig!!!

Tiller

Trådstartare
Nu har jag om min vovve vart på våran första utställning.

Han skötte sig exemplariskt!! :) ÅÅhh vad jag är nöjd alltså..

Kolla på filmen så får ni se: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9I8FQdwkm20

Han var jättelugn hela tiden brydde sig knappt någonting om hundarna bredvid och allt folk, kunde lägga sig och slappna av i mattes knä till och med ;)

Såhär lyder kritiken av domaren:

"fina prop, bra skuret huvud, bra ögon, nos och bett. mkt bra överlinje och svans, tillräcklig bra kropp för åldern, bra ben och tassar med bra behåring. Kunde haft lite kortare has, bra päls och rör sig med ett mkt bra steg och bra temp."

Så vad tycker NI???

Jag är helnöjd!!
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

hej..
skickade dig just ett PM.. :angel:

Jo tack så mycket!! :banana:
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Vad tycker du om kritiken, jag tyckte den var väldigt bra :) Men jag är ju nybörjare på det här också...
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Den är jättebra.
Nu gäller det bara att träna mer på gåendet och ståendet :) så att han klarar det "själv" så småningom.
Men som sagt det såg bra ut :D
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Ja det får vi träna lite mer på, finns det något bra sätt för att han ska hålla upp svansen själv?
den har tendens att åka ner efter en stund... :crazy:
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Han är ju rätt så ung ännu och tröttnar fort ;)

Det brukar "gå över" av sig själv när de blir äldre.
Tips: Gosa med honom medan domaren tittar på de övriga hundarna. Låt honom slappna av den stunden, så är han lite mer "på G" när domaren kommer till er.
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Grattis vad kul! Själv kommer vi tvåa jämt och ständigt!
Hur gammal är han???
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Malin_Orebro skrev:
Grattis vad kul! Själv kommer vi tvåa jämt och ständigt!
Hur gammal är han???

Han är född 050726
Är lite drygt 8 månader! :)
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Ja det var kul...