Min hund är sååå duktig!!!

Tiller

Trådstartare
Nu har jag om min vovve vart på våran första utställning.

Han skötte sig exemplariskt!! :) ÅÅhh vad jag är nöjd alltså..

Kolla på filmen så får ni se: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9I8FQdwkm20

Han var jättelugn hela tiden brydde sig knappt någonting om hundarna bredvid och allt folk, kunde lägga sig och slappna av i mattes knä till och med ;)

Såhär lyder kritiken av domaren:

"fina prop, bra skuret huvud, bra ögon, nos och bett. mkt bra överlinje och svans, tillräcklig bra kropp för åldern, bra ben och tassar med bra behåring. Kunde haft lite kortare has, bra päls och rör sig med ett mkt bra steg och bra temp."

Så vad tycker NI???

Jag är helnöjd!!
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

hej..
skickade dig just ett PM.. :angel:

Jo tack så mycket!! :banana:
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Vad tycker du om kritiken, jag tyckte den var väldigt bra :) Men jag är ju nybörjare på det här också...
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Den är jättebra.
Nu gäller det bara att träna mer på gåendet och ståendet :) så att han klarar det "själv" så småningom.
Men som sagt det såg bra ut :D
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Ja det får vi träna lite mer på, finns det något bra sätt för att han ska hålla upp svansen själv?
den har tendens att åka ner efter en stund... :crazy:
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Han är ju rätt så ung ännu och tröttnar fort ;)

Det brukar "gå över" av sig själv när de blir äldre.
Tips: Gosa med honom medan domaren tittar på de övriga hundarna. Låt honom slappna av den stunden, så är han lite mer "på G" när domaren kommer till er.
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Grattis vad kul! Själv kommer vi tvåa jämt och ständigt!
Hur gammal är han???
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Malin_Orebro skrev:
Grattis vad kul! Själv kommer vi tvåa jämt och ständigt!
Hur gammal är han???

Han är född 050726
Är lite drygt 8 månader! :)
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Ja det var kul...

Får se om han växer till sig lite mer och får lite mer päls när han blir lite äldre :)
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

grattis tiller till framgångarna med din fina hund! merlin blev bir,fick hp och blev big 5:a . max blev bir och fick hp.
placerades din hund i gruppen?
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

marika_ skrev:
grattis tiller till framgångarna med din fina hund! merlin blev bir,fick hp och blev big 5:a . max blev bir och fick hp.
placerades din hund i gruppen?

Nej han åkte ur först! tyvärr..

Men det är ju en vinst för mig ändå...
Vinnaren alltså BIR får väl inte alltid hederspris va? För det fick vi ju åxå :)
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

HP är ju inget sådär speciellt egentligen, det ger domaren till den hunden de tycker förtjänar nåt extra. I off. vill man ha CK, Cacib eller cert, då skiter man i HP ;)
Men på en inoff kan det väl motsvara ett CK.

Han var väldigt duktig, det enda jag reagerade på var att du lockade med godis hela tiden, men han verkade inte bry sig. Så jag hade lärt honom att stå och springa utan det. Att springa med godis är vanskligt, de blir "ostbågar" :)

På min andra utställning (off) så hade jag köttbullar eftersom min hund var lite loj. Hon skötte sig sedan väldigt bra och vi blev BIM, det var iiiiinte kul att ta i hand med vinnaren och domaren när man hade haft köttbullar :angel:

Annars, som jag skrev i din andra tråd, försök gå med i nån handlerkurs, din hund är ju jättefin. Då lär han sig förhoppningsvis att stå stilla när domaren klämmer och känner, du lär dig hur allt går till och man får på det stora hela bättre självförtroende.

Lycka till med honom, han är väldigt fin!

//E
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Gnist skrev:
Det brukar "gå över" av sig själv när de blir äldre.
Tips: Gosa med honom medan domaren tittar på de övriga hundarna. Låt honom slappna av den stunden, så är han lite mer "på G" när domaren kommer till er.

Så gör jag aldrig, för varje gång en annan hund springer förbi så ser h*n min hund bakom och ska h*n då se en hund som står korrekt eller en hund som gör nåt helt annat så väljer jag att ställa den. Jag ställer inte så allvarligt, men min hund står iaf, även om h*n tittar på de andra. Man vet aldrig när domaren kastar en blick, och sitter hunden och kliar sig så blir det nerdrag direkt...

Men visst kan man göra så i början, när hunden är ung för att den ska tycka att det är kul.

//E
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Va fin han är din kille!!!! Grattis till fina omdömen!
Är helt och hållet nybörjare på finsk lapphund men jag tycker att han ser jätte fin ut.

Får hem min lilla stjärna i maj...längtar! Då får jag kanske be dig om tips hur man förbereder sig inför utställningar;)
Lycka till med framtida utställningar!
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

lady_vip skrev:
Man vet aldrig när domaren kastar en blick, och sitter hunden och kliar sig så blir det nerdrag direkt...
//E

Det har inte jag någonsin upplevt att hunden får avdrag för att den kliar sig när domaren bedömer en annan hund..
 
Sv: Min hund är sååå duktig!!!

Grattis!

Oj, vad fin han är! Jag tycker han skötte sig exemplariskt för att vara nybörjare.

Väldigt lik min när han var yngre och så där härligt dunig på huvudet :love: .

Klickbar bild på min finska lapp:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 462
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp