Min häst...

C

Corpland

Min häst gjorde illa sig i vänster fram då han snubblade till under ett ridpass då jag travade i skogen.
Han haltade lite efter det men verkade ok sen. Nästa dag jag red han kände jag av att han markerade lite igen. Han är inte varm eller uppsvälld nån stannas. Kan han ha sträckt en muskel eller nåt? :(
Tror ni att det låter alvarligt?
Vore tacksam för svar!

Sv: Min häst...

Är han öm någonstans?? Låt honom vila några dagar och sen ut och skritta några dagar så går det säkert över. Gör det inte det så måste du ha ut veterinär. Min erfarenhet av veterinärer är att de först säger vila en vecka när de inte kan hitta något, så det har jag gjort vid behov utan att betala dyra pengar för en veterinär... men det är under förutsättning att det varken finns svullnad, värme eller ömhet!!! lycka till :)

kolla om det finns någon hård galla... min häst var svullen men ej varm och hennes galla var mjuk till en början men blev hårdare efter några dagar.. tog ut veterinären som sa att jag måste åka in och kolla...fick tid dagen efter på kliniken där hon blev behandlad för en kraftig försträckning i kotan... hältan varade endast i tre dagar.. men gallan var kvar.. håll uppsikt!!! vänta inte för länge är mitt råd.. dom sa till mig att det var tur att jag åkte in annars hade det ev blivit kroniska sammansväxningar.. men nu blir hon frisk!!! va på återbesök i går och hon var mycket bättre...

lycka till

gallor har väl inget med hältor att göra?
sålänge dom e mjuka då..

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 568
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 986
Senast: Meglio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama