Min häst vägrar att gå :o

T

tjihoo

Hejhej..
Jag har en häst på nio år och nu i vintras har han fått för sig att han vägrar gå!
Han är envis som synden, och jag likaså men när vi rider ut så kan han helt plötsligt bara stanna och vägra att gå framåt.. han är inte rädd för något utan har bara dummar sig.

Jag lägger på pisken på bogen, inte hårt, utan bara ett rapp och då början har vända för att gå hem. När jag då stoppar honom så början han rygga och snurra runt och stegra.

Hur ska jag göra? :confused:

Sv: Min häst vägrar att gå :o

Finns många trådar i ämnet "vägrar att gå", sök.

En liten undran bara, spö på bogen?
Om han inte verkar rätt, varför inte ett rapp i rumpan?

Generellt försöker jag alltid "hugga" hästen innan den står helt still, du för alltså läsa hästen, kolla när han ens funderar på att göra något annat än att gå rakt fram, så ska han ha ett rapp i röven. Så att du verkligen markerar att "Om du så mycket som tänker stanna så gör jag korv av dig!"

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 675
Senast: Freazer
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 544
Senast: Badger
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 198
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022