Min häst mår inget vidare..hjälp

tessiem

Trådstartare
Min 18åring hade idag efter ridturen (medryttare) vägrat att äta, varit orolig. När de släppte honom i hagen la han sig och rullade. När jag kom dit var han svettig, inga tarmljud och låg ner. Jag tippade på kolik och tog temp (37.0). Gick sedan ut. Calle bajsade flera gånger men små högar.

Blev piggare efter 50minuters promenad och verkade hyfsat normal. När vi kom in i stallet var han dock stressad och åt inte betforen. Han kissade när han kom in. När jag tar tempen har han dock temp på under 36.0!!
Vad kan det vara?

Sv: Min häst mår inget vidare..hjälp

...ett tillräckligt skäl att kontakta vet. skulle jag säga...Hoppas det inte är allvarligt :(

Vi hade en ponny som började som denna och som sedan stod flertalet
dagar på klinik med tarmvred.. Som dock löste sig själv som tur var.

Håller tummarna för att det bara är kolik.
Vad säger vet?

Ringt vet, funderat på när jag avmaskade mot bandmask senast, om länge sen skulle jag göra det.

Hoppas det gick bra!

Hade själv aldrig satt mej framför datorn om hästen var dålig....
Utan gått med hästen i ena näven och mobilen till vet. i den andra...
Distriktsvet. går ju att nå snabbt även kvällar o helger

Liknande trådar

Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 088
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 988
Senast: Egonson_
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 750
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 176
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar