min häst kliar av sej manen o svansen!

A

AnnaMalm_

förra året kliade hon av sej manen o svansen men hon har inge eksem elr nått sånt!så i år började ja smörja in henne med nylanders hästkräm i manen o svansen så nu ha hon inte kliat av sej nånting ,problemet är att nylanders hästkräm e HUR kletig som helst och hon blir helt fet i mankammen o smutsig i hårremmen:( ha ni nå tips om nån bra salva elr nått man kan hä på utan att hon bli kletig o kliar av sej mannen?:confused: (ha prövat olika eksemtäken men dom ligger inge bra på henne dom åker bakot å stramar åt bringan och så:( )

TACKSAM FÖR SVAR!:bow:
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Prova en sådan där tävlingshuva som är till för att skydda knopparna. Enda stället den eventuelt kan ge skav på är vid knäppet å där är det lätt att sy ditt lite tyg som man kan dra över. Det boeror lite på hur känslig häst man har.

Alla krämer man smörjer in med dagligen gör så att mannen blir fet eller kladdig m.m.
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

har du provat med switch eller vad det heter? det är väldigt starkt o alla hästar klarar inte av det, men.. det har man ju bara var 4:e vecka eller något sånt. jag kör med salvor o så får man tvätta hästen när det är tävling! :)
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

ja ja ha prövat det men de åker ju in i blodet så mannen o svansen bli ändå avskrubbad:(plus att min häst bli öm av de så de andvänder ja inte.men tack för svaret:bump:
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Trevligt, du får lägga ut foto i den här tråden sedan :D
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

ja ska försöka;) men de funkar typ aldrig när ja gör de:confused:

haré bra:D
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Hm, skumt. Hur gör du då?
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Hej prova avs 14 är som nylanders men de blir inte flåtiga och fula av det ser inte att man smörjt med det helt suvärent jag förstår att hästen kliade sönder sig när du helt på switch det gjorde min med fy för switch. Prova avs 14 du lär bli kanonnöjd. Finns i de flesta häst butiker både på internet och i affärer.
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

ja trycker på den här infoga bild sen så komer de ju upp att man skriva in URL:en fouml;r till bilden osså gör jag de men sen kommer de bara upp en liten vit ruta med ett rött x på där bidlen ska va:confused: :confused:
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

okej de ska ja prova de lät ju jätte bra:D:Dså less på att dom ska va helt fet o grisig i mankammen!
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Är du säker på det inte är eksem? Då brukar det räcka med att du tvättar rent man och svans varje vecka med något lämpligt schampo.

AVS 14 är en salva gjord för att svalka o lena efter bett eller klåda. Så vitt jag vet FÖRHINDRAR den inte klåda.

Vill du undvika klet som bl a Nylanders har rekomemnderar jag dej att köpa Superbra Hästsalva Grön, finns på www.halsingehonung.se

Dessutom finns det många bra täcken, något bör väl passa. Är det inte eksem finns det många andra att prova fram, typ flugtäcken.
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

ja ja e helt säker på att de inte är eksem, ja alla eksem/flug täcken ja ha provat så åker alla bak o trycker på bringan:( sen tycker ja att om dom inte ha eksem så dom är i stort behov av de ska dom slippa täcke på sommaren:):p men ska nog pröva AVS 14.många som ha sagt att de funkar man få vell se:)
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Hm har du laddat upp bilden först? Isåfall vart? Har du tagit enbart bildens adress? På sidan du har bilden upplagd har du sett till så att alla får se dina bilder d.v.s. delat ut albumet?

Det jag kommer på för tillfället som det skulle kunna vara.
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

AnnaMalm_ skrev:
ja ska försöka;) men de funkar typ aldrig när ja gör de:confused:

haré bra:D
Du måste ha bilden på webben , inte bara på din hårddisk. Typ Photobucket.com
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Korven skrev:
Du måste ha bilden på webben , inte bara på din hårddisk. Typ Photobucket.com
okej:)då fatta ja vrf de inte funka;)
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Säger som BalderumNorr, prova Superbra hästsalva!! Den finns i två varianter, den du ska ha heter sommarsalva, är bara helt, helt underbar! Håller även mygg och knott borta! Den är lite dyr, men det är helt klart värt priset!

PS! Fast jag har hittat ett recept så man kan göra den själv också!!
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

en häst som kliara av sig man o svans har ofta eksem, har du låtit vet kolla upp det??
Skulle tvätta hästen ordentligt med prob shampo o sen smörja med probolja o skaffa ett bra eksem täcke, vilka har du prövat? Eksem täcke är inget onödigt alls, det skyddar även mot insekter.
 
Sv: min häst kliar av sej manen o svansen!

Min häst har kliat av sig päls kring svansen och hon skall på utställning i augusti, vad gör jag!?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 890
Senast: Seabaz
·
Hästvård Alla trådar om eksem är gamla, så jag passar på att starta en ny, för jag misstänker att det är fler än jag som har en eksemhäst. Tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
3 098
Senast: sthu
·
Hästvård ja som rubriken lyder vad gör man??? min häst har fått för sej en fix ide att klia svansen mot ALLT!!!! hon kliar så mkt att de...
2
Svar
30
· Visningar
7 234
Senast: cillaozantos
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 439
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp