D
Doneloge
Ägaren ringde precis och berättade att han hade fått foderstrupsförstoppning och höll på att kvävas. Hon hade kommit dit och hästen hade stått och hängt i ett hörn och när hon närmade sig såg hon att det rann jätte mycket ur näsa och munn. Han hade även svårt för att andas, så hon ropade på stallägaren som sa åt henne att snabbt komma ner till henne. Som tur var förstod stallägaren vad det var och kunde trycka ner maten för halsen på honom. Sen verkade han må bra igen och ville äta gräs. Ägaren hade försökt ringa mig för hon sa att skulle hästen Larry dö, så skulle jag vara med. Jag blir så rörd...
Men nu kommer vi till den egentliga frågan. Hur kan man undvika att det händer igen? Stenar i krubban? Hästen i fråga har stått på lösdrift ett tag nu och tyvärr verkar han ha lärt sig att maten försvinner om man inte äter illakvickt. Tänkte också ge betforn separat, för vi tror att det är mycket pga att han vill äta den så fort som han kastar i sig hela maten... Nån som har några förslag?
Men nu kommer vi till den egentliga frågan. Hur kan man undvika att det händer igen? Stenar i krubban? Hästen i fråga har stått på lösdrift ett tag nu och tyvärr verkar han ha lärt sig att maten försvinner om man inte äter illakvickt. Tänkte också ge betforn separat, för vi tror att det är mycket pga att han vill äta den så fort som han kastar i sig hela maten... Nån som har några förslag?