min häst har fått utslag på hela kroppen

B

Buckingham

Det börjar med små knölar som sen gör att pälsen låssnar och sedan blir det typ gegigt och sen så blir det inte skorpor utan ser ut som mjäll men inte så att det låsnar.
När vetrinären var ute så sa han att det kan bero på mycket ex alergi, värmeutslag, regn nånting och några saker till som jag inte kommer i håg men att det inte smittas någon som kan något om utslag på detta vis..

Sv: min häst har fått utslag på hela kroppen

Har hästen ofta täcke på sig??!! Isåfall kan det nog mycket riktigt vara värmeutslag eller liknande. Då är det är bra om hästen kan vara utan täcke på natten iaf när den är inne så att den får lufta kroppen lite :D Systers nordis fick nämligen värmeutslag av att ha regntäcke på sig ute när det var lite för varmt...

Sv: min häst har fått utslag på hela kroppen

ok men då börjag jag att låta han vara utan täcke på nätterna.. Det är trots allt + gradit i stallet.

Liknande trådar

Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 442
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 171
Senast: fijja
·
Hästvård Hej! Vill kolla om någon här har varit med om det här innan. Min häst tappar päls små kala fläckar över hela kroppen det har han haft...
Svar
10
· Visningar
15 697
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025