min hast har dalig balans..

M

marbella ryttare

hon ar lite vinglig....:( ar det nagon som har nagra bra ovningar for att ova upp balansen hos hastar?

Sv: min hast har dalig balans..

ut o klättra de brukar hjälpa annars använd bommar att skritta o trava över samt övergångar tempoväxlingar. finns mycket.

H julia

Sv: min hast har dalig balans..

Förutom ovanstående även framdelsvändningar, öppna, kanske äver sluta och travelsal^^ Det allra lättaste är väl om du tömkör i öppna, och jobbar med öppna och sluta på böjda spår från marken. Då har ju hästen bara sig själv att balansera, utan att du sitter på ryggen och gör det svårare. :)

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 758
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 225
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 268
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka