Min häst har blivit galen :)

P

plommomgurkan

Jag har haft lite problem innan med att min häst har bråttom å slår med huvudet. Jag kämpade på ihärdigt dag för dag å det blev bättre. Men så tyckte jag att jag borde kanske kolla tänderna de förra ägarna hade ju inte vaccinerat han på nio år så då tänkte jag att de säkert inte kollat tänderna heller.

Var iväg i onsdags å fixade dem tur var väl det för det var illa han hade både för vassa, höga å ett par haktänder. Han hade ett stort djupt sår i kinden.:cry:

Iallafall nu när jag rider honom har han blivit helt galen han bara rusar lyder inte när jag tar i tyglen å stegrar sig å det har han aldrig gjort innan.
Alltså kan man kanske få lite tips rättar det till sig lr känner han sig fri nu när han har fina tänder
Ska rida klubbdressyr nästa vecka å jag tror nog att domaren kommer få sig ett skratt:p

Finns det ngn här som varit med om samma sak berätta gärna så att jag inte känner att jag är ensam om detta;)

Sv: Min häst har blivit galen :)

Jag kanske ska lägga till att han har inga problem med rygg eller så allt detta kom efter tandis

Vad sa tandläkaren? Du kanske ska träna hästen utan bett ett tag om den hade sådana problem, ivärsta fall tog de och raspade för mycket så den har fått andra smärtor?

Det kan vara ide att ta ut kiropraktor då den har gått med smärta länge och ev fått låsning i nacken av detta...

Ta hästen på allvar nu när den berättar för dig att det inte känns bra!

Har du verkligen kollat upp ryggen?
Min betedde sig precis som din, stegringar och kast med huvudet. Kissing spines.
Kolla för allt i världen upp om den har ont, speciellt om det fortsätter efter tandläkaren fixat hästen.
Som tidigare skrivit, kan ju blivit låsningar och spänningar efter ha gått med vassa tänder.
Lycka till!:bump:

Med nyfixade tänder så misstänker jag att det är obehag i munnen. Har såret läkt?

Har du provat att rida utan bett? Vad sa tandläkaren om när du kunde använda bett igen?

/M

Tack för alla svar. Jag vet inte vad som hände med min häst, fullmånen kanske:rofl::rofl::rofl:
Har gått jättebra nu i flera dagar, det enda kanske är att han blivit mycket starkare han är inte så känslig i munnen nu..... Haft lite problem att få stopp på honom men sen har han ju fullblod i sig oxå.:p

Min tandläkare sa att det bara var att rida som vanligt. Såret läker på några dar så jag rider med vanligt tredelat.

Tror bara att han kände sig fri för att det inte gjorde ont längre.
Men jag ska va observant å kolla alla signaler jag får.

Tack för alla tips nu vet man iallafall vad man ska kolla

:bow::bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 917
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka