Min häst grymtar som en "gris"

Det vill jag gärna läsa mer om :) Har du någon källa? Att kaliumbrist (men även överskott) påverkar hjärtat negativt är ju allmänt känt men att brist på elektrolyter skulle ha sammanhang med hicka hos häst har jag inte hört förut.
Har tyvärr ingen fakta utan vi kontaktade vet som berättade detta.

Min sambo har tydligen slagit upp det men han har sökt på den engelska termen thumps. Kentucky equine research ska ha en artikel o så även Wikipedia
Verkar vara hicka i kombination med kraftig ansträngning som det skrivs om där. Min häst fick hicka av en orsak och det var av massage av någon han inte var tillfreds med, han hade hög integritet och massage av en okänd gjorde att han spände underhalsen såpass att han började hicka.

Finns säkerligen olika varianter av hicka som beror på olika saker.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·
Träning Konstig rubrik, kom inte på någon bättre, haha! ;) Min häst är en 13-årig D-ponny som jag har haft i två år. Han är den typen av häst...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 658
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 729
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar