Ok så det existerar menar du i grupper med samma art men inte olika arter?
Ledarskap och diverse påhitt om dominans kan inte gå från människa-häst eller häst-människa, hund-människa eller människa-hund. Men hund-hund och häst-häst, ja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok så det existerar menar du i grupper med samma art men inte olika arter?
Ok då har vi olika uppfattning.Men jag jobbar med lugna harmoniska hästar och det tycker jag är skönt och upplever den samma om dem.Ledarskap och diverse påhitt om dominans kan inte gå från människa-häst eller häst-människa, hund-människa eller människa-hund. Men hund-hund och häst-häst, ja.
Ok då har vi olika uppfattning.Men jag jobbar med lugna harmoniska hästar och det tycker jag är skönt och upplever den samma om dem.
Nu respekterar jag dina idéer och glad om du aldrig behöver ta i.Jag gör mitt bästa men jag kallar varken ditt eller mitt sätt galenskaper.Det är ju våras olika sanningar.Det som i slutändan räknas är glada harmoniska hästarSom sagt. Jag längtar efter dagen då sådana galenskaper inte är ok att hålla på med.
Nu respekterar jag dina idéer och glad om du aldrig behöver ta i.Jag gör mitt bästa men jag kallar varken ditt eller mitt sätt galenskaper.Det är ju våras olika sanningar.Det som i slutändan räknas är glada harmoniska hästar
Tyvärr är det mycket ''Bara mitt sätt funkar ditt sätt är fel fel FEL FEEEEEL'' på Buke.
Visst blir konflikterna mindre när det finns tillgång på vatten.Men trots det ser jag "hotelser" och de hästar som ger dessa går inte för sig själva.Faktiskt ganska ofta den med låg rang som går lite för sig självOm man tittar på en flock hästar i hagen under sommaren där det finns gräs så är hotelser om sparkar och bett mycket mycket låg med undantag för några få hästar, dessa få hästar får som dom vill och blir lämnade i fred att gå för sig själv, så frågan blir ju om vi vill vara den som hästarna inte vill umgås med.
Men vi förespråkar inte våld men förtydliga hjälperNär det handlar om att slå, sparka och piska djur i utbildande syfte så finns det inte så mycket mer än att tycka att det är jävligt fel.
Men vi förespråkar inte våld men förtydliga hjälper
Så länge hästen funnits skulle jag troNär blev tydliga hjälper att slå, daska, putta och sparka?
Så länge hästen funnits skulle jag tro
Vilken rang?Visst blir konflikterna mindre när det finns tillgång på vatten.Men trots det ser jag "hotelser" och de hästar som ger dessa går inte för sig själva.Faktiskt ganska ofta den med låg rang som går lite för sig själv
I alla hästflockar finns rangordning.Jag vet exakt rangordningen i vår lösdrift ialla fallVilken rang?
Enda gången det blir frågan om rangordning bland djur är när människan skapar onaturliga situationer för djur.
Själv har jag bara sätt det vid onaturliga situationer så som fodring, in och ut från hagen mm.I alla hästflockar finns rangordning.Jag vet exakt rangordningen i vår lösdrift ialla fall
Det finns många sätt som funkar, mer eller mindre, men är det schyst mot hästen?Tyvärr är det mycket ''Bara mitt sätt funkar ditt sätt är fel fel FEL FEEEEEL'' på Buke.
Vidrig bok som jag eldat upp, jaga runt hästar i en rund inhägnad tills hästarna ger upp och rekommendationer om att sätta en kotring av metall om hästarna sparkar i väggenBara ett förslag läs etologi och Monty Roberts.Jag har blivit inspirerad mycket av det
När det handlar om att slå, sparka och piska djur i utbildande syfte så finns det inte så mycket mer än att tycka att det är jävligt fel.
Det finns många sätt som funkar, mer eller mindre, men är det schyst mot hästen?