Jag kan bara meddela alla nu att svaret på varför min häst gick med handbromsen i var att hon var på väg in i brunst och att hon var så påverkad har jag aldrig upplevt tidigare. Diskuterade saken med min tränare idag och att avstå från att tävla för att märrn är brunstig är inget alternativ utan här gäller det att få hästen att inse att jobbet ska göras även om det är betydligt mer intressant att titta på killar.Men det finns säkert en och annan tokstolle på detta forum som anser att jag kanske borde ta ut en hästviskare, öva nh,eller låta häststackarn gå med en hingst så hon får följa sitt naturliga beteende. Inga svar förvånar mig längre efter att ha läst en del av kommentaterna.
Skönt att du fick ett bra svar av din tränare. Min gamla vita häst (som är borta sen 2013), hade väldigt tydliga brunster, då hon blev på tårna och gärna showade.
Jag hoppas att vi nu kan avsluta den här tråden på ett lika vänligt och artigt sätt utan i stället för fula ord (som varit i ett tidigare inlägg som jag raderat) som kan reta upp eventuella skribenter som gett lite onödigt dryga svar.
Med vänliga hälsningar
IngelaH, moderator