D
Don_93
När jag rider ut så måste jag rida förbi en fotbollsplan, eller måste och måste men vill jag kunna rida en riktigt ridrunda så måste jag. Nu rä det så att han är helt galen när jag rider där. Första gången jag red där stegrade han nästan över, men som tur var var den en som drog ner han men då fastnade han med frambenen över staketet men kyckades komma loss. Det är en samlväg ca 2 m-2,3 m bred och staket på båda sidorna (Det ena staketet gränsar till en trädgård och den andra till fotbollsplanen) Efter den gången var han ganska lugn när jag red där.
Men nu har han börjat igen. Han är helt galen. Stegrar sig och galopperar på stället. Att man har en äldre, orädd och efrfaren häst bryr han sig inte om. Han bara rusar rakt in i den. Sen drar han ner huvudet och skenar iväg.
Häromdagen red min kompis honom förbi där. Då hade hon graman på honom och då var det knappt att hon orkade håll honom. Jag vet inte vad jag ska göra Jag vill sågärna kunna rida där då jag måste rida där för att komma till ridhuset på vinterna oså men jag vet inte vad jag ska göra när han håller på så?
Men nu har han börjat igen. Han är helt galen. Stegrar sig och galopperar på stället. Att man har en äldre, orädd och efrfaren häst bryr han sig inte om. Han bara rusar rakt in i den. Sen drar han ner huvudet och skenar iväg.
Häromdagen red min kompis honom förbi där. Då hade hon graman på honom och då var det knappt att hon orkade håll honom. Jag vet inte vad jag ska göra Jag vill sågärna kunna rida där då jag måste rida där för att komma till ridhuset på vinterna oså men jag vet inte vad jag ska göra när han håller på så?