Min häst är heelt otrolig när det gäller lastning!!

A

Aprile

:eek: Ibland går hästen in som en liten pärla, men ibland går han bara inte på! Han har bestämt sig! Inte med ett litet spö, och inte så bra med lina.. sist fick han stå kvar på stället vi tävlat på och sen fick vi hämta han på kvällen! Det behövdes 4 pers, 1 hingstgrimma, 2 linor o.s.v! Han är otrolig! Nån som kan hjälpa?? :(

Sv: Min häst är heelt otrolig när det gäller lastning!!

Hej,

Ditt prblem är det många som har med sina hästar, dom har provat allt men det fungerar inte änndå!
Prova att lasta honom minst två gånger i veckan. Ta det lungt, ha tålamod men var bestämd.
Ta med en hink med lite havre (eller äpplen, ect) och sätt upp ett hönät i transporten. Öppna stort och beröm honom för minsta framsteg. Och så fort han har gått in i transporten, låt honom stå där en stund (utan att ta upp bakbommen) och äta, sedan stänger ni sakta bommen och stänger. Prata, klappa och beröm mycket, och efter en stund lastar ni ur igen.
Repetera och tillslut ska du se att han går in!
Kom bara ihåg att inte skämma bort (för mycket ;))

Hälsningar,
Sandra :cool:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 660
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka