C
Chough
Tyvärr..
Har haft hästen i knappt två veckor.
Min syster säger att hon alltid har tyckt att han har varit svårt att kratsa ena hoven på.
Hon säger att hon har känt på sig att det är något.
Själv så har jag inte märkt någonting särskilt.
Bara en pigg och glad häst....
Vi har inte heller ridit så mycket på honom, mest skrittat ut i skogen och ridit lite dressyr på ridbanan och skuttat några hinder. Ingen direkt hårdare träning alltså.
Idag skoddes han, och det var inte så lätt. Han ville inte lägga sin vikt på vänstra bakbenet.
Ikväll hade jag hoppträning. Började att trava fram o hästen känndes VÄLDIGT orjämn. Travade några varv och sen kändes han inte ojämn längre. Lät tränaren titta på honom, och han sade att han inte gick rent.
Så det var bara att gå upp till stallet igen...
Han är diagonalt halt vänster bak och höger fram, alla som har tittat på honom tror att det sitter uppe i höftbenet eller bäckenet.
Känns så himla tråkigt..
Ska boka tid på klinik för undersökning...
Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt..
Jag tycker verkligen om hästen..
Har haft hästen i knappt två veckor.
Min syster säger att hon alltid har tyckt att han har varit svårt att kratsa ena hoven på.
Hon säger att hon har känt på sig att det är något.
Själv så har jag inte märkt någonting särskilt.
Bara en pigg och glad häst....
Vi har inte heller ridit så mycket på honom, mest skrittat ut i skogen och ridit lite dressyr på ridbanan och skuttat några hinder. Ingen direkt hårdare träning alltså.
Idag skoddes han, och det var inte så lätt. Han ville inte lägga sin vikt på vänstra bakbenet.
Ikväll hade jag hoppträning. Började att trava fram o hästen känndes VÄLDIGT orjämn. Travade några varv och sen kändes han inte ojämn längre. Lät tränaren titta på honom, och han sade att han inte gick rent.
Så det var bara att gå upp till stallet igen...
Han är diagonalt halt vänster bak och höger fram, alla som har tittat på honom tror att det sitter uppe i höftbenet eller bäckenet.
Känns så himla tråkigt..
Ska boka tid på klinik för undersökning...
Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt..
Jag tycker verkligen om hästen..