Min häst är död!

Sv: Min häst är död!

Usch, nu tänker man på de gånger man går från stallet lite småirriterad för att något inte har gått bra eller man helt enkelt inte säger "hej då" till hästen när man går :cry:

Ta hand om dig!!!

Vet du, en av de första tankarna som kom i mitt huvud då jag såg kroppen ligga där var typ; "jag hade ingenting otalat med honom". Jag red i torsdags trots att jag på dagen hade tänkt hoppa över det. Han var skitskoj och pigg och så otroligt lydig och alert. Jag är idag SÅ GLAD att jag red och att det gick så bra. I fredags var jag bara och fixade stallet och han stod och åt hö vid staketet. Var förstås och pratade med honom, kallade honom gullhästen som jag brukade och gav t.o.m. en morot "bara för att han är så söt". En liten puss kunde jag ha gett också förstås, men jag är nöjd över de sista minnena jag har av honom vid liv.

Var snälla med era hästar - när som helst kan vara den sista gången ni ser dem vid liv.

För att citera en gammal klok bukefalist: "Hug your horses"

Senast ändrad av en moderator:

Jag beklagar! Min häst gick också bort för tre månader sen väldigt hastigt. Jag saknar honom varenda dag, men man lär sig leva med det. Vill bara säga att jag tänker på dig och vet precis vad du går igenom just nu.

Nej usch va hemskt. :( 11 år, det är lång tid.

Gick igenom samma sak för nu 4 månader sen. Stalltjejrna ringer mig på jobbet och berättar att min häst är skadad och att det ser riktigt illa ut. Efter att ha ringt hem syster från semestern en lång stunds väntan och byte av veterinär (den första var tvungen att åka vidare) beslutade vi att han inte gick att rädda och vi tog bort min friska, fantastiska häst sen 6 år tillbaka. Endast 11 år gammal.

Han hjälpte mig igenom tonåren och gav mig en identitet när jag behövde det som mest. Han var alltid glad att se mig och jag minns inte en gång han gick emot mig av annat än rädsla.

Dagarna innan hade vi en härlig tur i skogen. Allt var frid och fröjd. Han var frisk och sund och pigg och positiv.

Ibland är livet bara så fruktansvärt orättvist och du är inte ensam i sorgen. Många är vi som tvingas leva med samma smärta. Tänk på dig själv och låt det ta tid att komma tillbaka till livet om du behöver det.

Tröstkram*

Fy vad tråkigt att höra. :cry:
Tänk på alla fina minnen och hur länge du fick känna din älskling!
Vila i Frid! :love:

Många styrkekramar till dig!

Vet precis vad du går igenom, hade en foder häst tillsammans med en annan tjej för många år sedan, jag hade ridit lektion på honom och han gick super. fick mycket beröm av ridläraren att vi hade gjort ett bra jobb med hästen,såg framemot många lektioner tillsammans med honom..
När jag kom hem dagen efter, hade varit och jul handlat så ringde telefonen och, Jenny talade om att hästen hade dött. Troligen av hjärtsvikt vetrinären hann komma och avslutade hans lidande men han hade troligen lidit länge då han av panik rymt från hagen och varit på vift enstund en av stalltjejerna öppnande stalldörren och där stod han kom bara innan för dörren när han ramlade ihop.

Glad att jag slapp se det men gläds ännu av det den hästen lärde mig.

Kramar i massor till dig

förlorade min häst igår kväll jag med! igår kväll. hittade henne död i sin box i går kväll. . men jag skickar dej massor av strykrammar

hej,

skriver några ord även om vi suttit o pratat i kväll. Sitter hemma i soffan o tänker. Var så konstigt att komma till stallet o kvällsmata även om det vilade ett lugn där. Men det var så tyst, har nog aldrig upplevt det så tyst förut.

Emson verkade lugn o glad att få en kram, dock hörde jag honom gnägga när jag promenerade förbi en stund efter kvällsmatningen. Men jag tror han såg mig o därför han gnäggade.

Allt blev så mycket verkligare nu när jag kom hem. Har tänkt mycket sen du ringde i går morse. Men ändå blev det verklighet ordentligt först när jag var hemma i stallet.

glömmer nog aldrig de du sa när jag svarade i telefon i går morse "T är död!" "va säger du?" "t är död, sten död" Förstod nog inte ordentligt va det var du sa fören efter en stund, bara satt o skakade.

Och som jag sa tidigare så var jag glad att jag inte var hemma just den dagen. Det var många små händelser som gjorde att detta blev till de bästa de kunde bli i en jävlig situation.

Ljuset på hans grav brann så fridfullt i mörkret. för en go o glad hästsjäl.

stor kram, vi ses i morron.

(lis7 o hennes häst var (är) mina stallkompisar o inackordering)

Usch så fruktansvärt att hitta sin häst död och veta att den dog i svåra plågor utan att man kunde göra ngt för att förkorta pinan för den. Måste vara bland det absolut värsta som kan hända som hästägare. :cry:

Jag beklagar verkligen. :(

Vet hur det känns.

Är nu 2 månader sen det samma hände mig.
Dock var det inte jag som hittade henne...hon dog med fullt med folk inklusive veterinär i stallet som inget kunde göra i hennes fall tog det bara 5 minuter vilket jag glädjs åt.
Man får vara glad för den tid man fick och glädjas åt alla vackra minnen.

Många Kramar till dig

Ursäkta språket men fy fan vad hemskt!! :eek: :crazy: :cry: Jag vet inte vad jag hade gjort om jag hittade min häst död bara sådär en dag. Jag lider med dig! :(

usch vad hemskt...:cry::cry:
du får försöka trösta dig med att du iaf slapp att ta ett tungt beslut om att avliva honom. Naturen gjorde att han fick ett snabbt slut utan att lida av lång sjukdom.
Bästa trösten är ett nytt djur! Man hedrar det gamla djuret med att det har gett så mycket positivt att man vill ta på sig ansvaret för ett nytt.
*Tröstkram*

Tack Rebecka och ni andra.

Jaa-a, en tröst i allt det jävliga är just det att allting gick så bra det kunde i den svåra situationen. Det finns inga rimliga "tänk om" som kunde ha gjort saken bättre - bara värre. Det får jag (och Rebecka) vara tacksam för.

usch vad hemskt...:cry::cry:
du får försöka trösta dig med att du iaf slapp att ta ett tungt beslut om att avliva honom. Naturen gjorde att han fick ett snabbt slut utan att lida av lång sjukdom.

Det känns också som en tröst. "Någon annan" tog det svåra beslutet - jag fick bara finna mig i det, så att säga.

Min älskade älskade häst dog i natt. Han hade ätit sitt kvällskraftfoder och mådde tydligen bra då men efter det har någonting hänt. På morgonen då jag kom till stallet låg han där stel och död. Han har svettats mycket och var väldigt stor om buken. Veterinären trodde på tarmvred.

Det har varit en mycket tung dag (och oändligt lång) men jag har haft underbara vänner som hjälpt mig. Nu brinner det ett ljus för en vacker själ på hans grav.

Tack älskade älskade häst för allt du gjort för mig och för allt du tillfört mitt liv under våra 11 år tillsammans :cry: Det har varit en fina år med mycket kärlek och en hel del bekymmer också. Du kommer alltid att ha en värdefull plats i mitt hjärta.

Skickar tröstkramar till dig!!!

Vet precis hur du känner, förlorade själv en fölunge i torsdags morse pga kolik, trots intensivvård.

Många tröstekramar till er och alla andra som förlorat sina vänner....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den folkkäre travhästen Månprinsen A.M. är död, det uppger Svensk Travsport på sin hemsida. Stjärnhästen, som vann 71 lopp och sprang in...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 603
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet att det ligger ute många liknande trådar ibland, men jag måste få låna ett par utomstående ögon för detta, jag grubblar...
Svar
7
· Visningar
2 648
Senast: anjescka
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama