Min häst är död!

Sv: Min häst är död!

Usch,så hemskt. tycker synd om dehj med arabia. usch att sådant händer :cry:

Jag beklagar din förlust.

Så overkligt när en vän rycks bort utan förvarning.

Ta hand om dig och minns din vän med goda, ljusa minnen.

va hemskt, komma till stallet och så ligger hästen död :/ tröstkram! (:

*kl*

Tack igen alla!

Egentligen vet jag inte vad som är värre - att bli tvungen att bestämma när ens häst skall avlivas eller att hitta den död som jag gjorde. På något sätt är jag ändå nöjd att det blev såhär, så att "någon annan" tog beslutet så jag slapp våndas över det. Allt var liksom klart då jag kom och dessutom var det inte som min häst som låg där. Han såg så annorlunda ut. Hans vackra själ och härliga uttryck var borta - bara "skalet" var kvar.
Men aldrig mera kommer han att blåsa på mina läppar och "fnula" i mitt hår och aldrig mera kommer han att "väsa" som bara han kunde då han hälsade på mig.

Älskade älskade :cry:

Jag beklagar sorgen:cry:vet var du går igenom! Sänder massa styrke kramar och en tyst minut för din ängel.KRAM

Jag beklagar sorgen:cry:vet vad du går igenom! Sänder massa styrke kramar och en tyst minut för din ängel.Kram till er båda.

Usch, nu tänker man på de gånger man går från stallet lite småirriterad för att något inte har gått bra eller man helt enkelt inte säger "hej då" till hästen när man går :cry:

Ta hand om dig!!!

Usch, beklagar verkligen :( Hade en shettis för flera flera år sen som hittades död på betet en morgon, dog av blodförgiftning. Fruktansvärt chockerande att se sin häst så. och jag hoppas jag slipper fler gånger.

Baklagar verkligen! Hemskt när sådant sker.
Kram Ann

*kl*

Tack igen alla!

Egentligen vet jag inte vad som är värre - att bli tvungen att bestämma när ens häst skall avlivas eller att hitta den död som jag gjorde. På något sätt är jag ändå nöjd att det blev såhär, så att "någon annan" tog beslutet så jag slapp våndas över det. Allt var liksom klart då jag kom och dessutom var det inte som min häst som låg där. Han såg så annorlunda ut. Hans vackra själ och härliga uttryck var borta - bara "skalet" var kvar.
Men aldrig mera kommer han att blåsa på mina läppar och "fnula" i mitt hår och aldrig mera kommer han att "väsa" som bara han kunde då han hälsade på mig.

Älskade älskade :cry:

Läste den här texten samtidigt som jag hade denna låt i hörlurarna. Behöver jag ens säga att tårarna rullade? Otroligt vackert skrivet av dig känner jag. Du tar det på ett sånt bra sätt. Alla :bow::bow: till dig!

Usch, nu tänker man på de gånger man går från stallet lite småirriterad för att något inte har gått bra eller man helt enkelt inte säger "hej då" till hästen när man går :cry:

Ta hand om dig!!!

Just därför har jag som "rutin" att alltid ge hästen en puss och säga "jag älskar dig" innan jag åker. Gör precis samma sak med katterna så fort jag ska åka hemifrån eller sova.

Fy tusan.. Jag vet precis vad du går igenom. Det är så himla obeskrivligt ofattbart. Här har du en fin låt. Allt brukar kännas lite enklare när jag lyssnat på den...
http://www.youtube.com/watch?v=uyLDM9wgJOY

Heaven is a place nearby
So I won't be so far away
And if you try and look for me
Maybe you'll find me someday

Jag tänker på dig. Ta hand om dig!
Tröstkramar i massor

usch vad hemskt :( Beklagar verkligen!

Men som du själv skrev, nu tog någon annan beslutet åt dig, så det kanske fanns en mening med det :crazy:

*tröstkramar*

Lider med dig :cry: Vet hur hemskt det är att komma ut i stallet o möta vad du mötte :cry:

Du får försöka vårda de fina minnen du har tillsammans med din vän.

STYRKEKRAMAR i massor

Gud så hemskt. Jag lider verkligen med dig.
Kramar om massor

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den folkkäre travhästen Månprinsen A.M. är död, det uppger Svensk Travsport på sin hemsida. Stjärnhästen, som vann 71 lopp och sprang in...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 603
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet att det ligger ute många liknande trådar ibland, men jag måste få låna ett par utomstående ögon för detta, jag grubblar...
Svar
7
· Visningar
2 648
Senast: anjescka
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama