Min häst är död!

L

lis7

Min älskade älskade häst dog i natt. Han hade ätit sitt kvällskraftfoder och mådde tydligen bra då men efter det har någonting hänt. På morgonen då jag kom till stallet låg han där stel och död. Han har svettats mycket och var väldigt stor om buken. Veterinären trodde på tarmvred.

Det har varit en mycket tung dag (och oändligt lång) men jag har haft underbara vänner som hjälpt mig. Nu brinner det ett ljus för en vacker själ på hans grav.

Tack älskade älskade häst för allt du gjort för mig och för allt du tillfört mitt liv under våra 11 år tillsammans :cry: Det har varit en fina år med mycket kärlek och en hel del bekymmer också. Du kommer alltid att ha en värdefull plats i mitt hjärta.

Sv: Min häst är död!

Usch, vad hemskt! Det är så jobbigt att tänka att sånt faktiskt händer. Hästen mår bra ena stunden men nästa...

En massa styrkekramar till dig!

Usch, vad hemskt! Det är så jobbigt att tänka att sånt faktiskt händer. Hästen mår bra ena stunden men nästa...

En massa styrkekramar till dig!

delvis knapplån

Tack alla!

Tydligen händer sådant! Usch!!

Skickar tröstkramar till dig!!!

Vet precis hur du känner, förlorade själv en fölunge i torsdags morse pga kolik, trots intensivvård.

Vet precis hur du känner, förlorade själv en fölunge i torsdags morse pga kolik, trots intensivvård.
Tröstkramar till dig också!

Jag tror inte att vård hade hjälpt min häst heller faktiskt - kanske bara dragit ut på lidandet. Men ONT har han haft, men förhoppningsvis inte så länge.

Jag beklagar :( Läskigt att det kan gå så fort! *tröstkram!*

stackare! förstår hur det känns tog bort min häst för ca 1,5 vecka sen och det är otroligt tungt och jag har ändå haft tid på mig att "förbereda" mig då hon fick sin diagnos för nästan 2 år sen

*tröstkram*

Min älskade älskade häst dog i natt. Han hade ätit sitt kvällskraftfoder och mådde tydligen bra då men efter det har någonting hänt. På morgonen då jag kom till stallet låg han där stel och död. Han har svettats mycket och var väldigt stor om buken. Veterinären trodde på tarmvred.

Det har varit en mycket tung dag (och oändligt lång) men jag har haft underbara vänner som hjälpt mig. Nu brinner det ett ljus för en vacker själ på hans grav.

Tack älskade älskade häst för allt du gjort för mig och för allt du tillfört mitt liv under våra 11 år tillsammans :cry: Det har varit en fina år med mycket kärlek och en hel del bekymmer också. Du kommer alltid att ha en värdefull plats i mitt hjärta.

Tröstkramar både till dig lis7 och till dig arabia :cry:

Fy vad hemskt :cry: Tröstkramar till dig!!

Edit:
Och till er alla andra som så hemskt förlorat sina hästar!
Måste vara en riktig mardröm :cry:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den folkkäre travhästen Månprinsen A.M. är död, det uppger Svensk Travsport på sin hemsida. Stjärnhästen, som vann 71 lopp och sprang in...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 603
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet att det ligger ute många liknande trådar ibland, men jag måste få låna ett par utomstående ögon för detta, jag grubblar...
Svar
7
· Visningar
2 648
Senast: anjescka
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama