Sv: Min första Trickträning!
Till att börja med så måste jag bara skryta om min häst. Varken han eller jag har någonsin varit iväg på träning tidigare. Men han uppförde sig som om han aldrig gjort något annat! Så himla lugn och duktig!
Han bevisar hela tiden för mig vilken fantastisk häst han faktiskt är! Underbart!
Men så till träningen.
Vi är ju helt nybörjare och fick börja med att träna på sin zon. Vilket jag och min häst behöver öva MYCKET på
!
Himla svårt, då jag har en häst som är väldigt svår att påverka för han är så otroligt trygg i sig själv.
Men innan träningen var slut, så kändes det som att det satt.
Vi skulle flytta bakdelen, vilket jag faktiskt inte riktigt förstod varför. Gick okej, när jag väl visste lite mer vad jag egentligen ville. Så där är jag imponerat att han fixade det så bra eftersom jag var lite seg där.
Sen var det jojjogrej. Vi skulle med hjälp av att skaka på grimskaftet backa hästen. Tom RD hade problem här med min häst. Han stod still. Lekte lite med grimskaftet som slog hit och dit och var lite spännande . Gick inte så himla bra
.
Sen blev det iaf lite träning på just
BUGA. Man skulle ta grimskaftet två varv runt frambenet och hålla upp det, för att sen be hästen backa med vikten (eller hur man ska förklara). Och det gick ganska bra. Men efter att tag (med lite pauser så klart) så tröttnade han. Och blev ganska bråkig. Fick hjälp en gång till av RD och sen avslutade vi. Tyvärr hade min sambo tröttnat här och tog inga bilder, hade varit skoj att ha.
Tyckte att det kanske inte riktigt var värt priset, men samtidigt var det kul att faktiskt vara med. Blir det en fortsättningskurs så ska jag försöka vara med igen, så får väl börja spara redan nu (är student). Det får väl kosta helt enkelt
.
Tycker förresten att han var fin i sin orangea repgrimma
!
Gick inte alltid så bra, speciellt när hästen vill leka med grimskaftet