Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Numera finns ringmärkning som alternativ till öronmärkning då det inte längre är tillåtet att öronmärka hemma. Det måste göras under sedarande/sövning av veterinär vilket blir både dyrt och farligt för kaninerna (som ju är känsliga för sövning).
Ringmärkning har länge gjorts i England med bra resultat. Någon gång har skav uppkommit men så länge man håller koll på ringen ska det tydligen inte vara någon fara.
Själv är jag tveksam om jag skulle vilja använda det själv (nu föder jag inte upp renrasigt dock, utan hoppkaniner) men det är som sagt beprövad och godkänd metod.
Oerhört fina!
Märker man om då när de blir större?
(...jag tror jag har lärt mig mer om kaniner här på buke än av alla kaninböcker jag läst det ska ni ha tack för!)
Gud så söta!
Skitbra att man kan ringmärka istället för tatuera!
Gud så söta!
Jo det är jättefina kaniner!
( Upps jag höll på att sätta fel smiley, nämligen denna , vilket INTE är så bra/trevligt..., men LUGN jag äter inte kaniner!!!)
När jag födde upp var det hermelin... blå och brun zobel samt sk rysstecknad.
Sedan hade jag en belgisk jätte bara på KUL!!!!
Och sedan efter några år när jag avvecklat kaninuppfödningen fick jag ta över en jättefin Black and Tan kaninhane som grannarna tröttnat på och bara SLÄPPT UT!!!!
"Men vaddå???? Kaniner klarar sig väl om man släpper ut dom?????"
Var grannarnas kommentar.... jo Zorro klarade sig tills vi hittade honom yrandes omkring på vår tomt..... men hans 2-3 burkamrater klarade sig inte.... de blev påkörda av bilarna på vägen intill.....
Gissa OM dessa grannar blev utskällda både av mig och av morsan!!!
Och Zorro var en glad stallkanin hos oss i rätt många år efter det!
Kaniner är väldigt trevliga djur! Fler skulle ha kaniner i stället för tex stora hundar som de inte klarar av!!!!
/KT