Min fina kanin dog i kväll

Mynta2

Trådstartare
Fy vad ledsamt :cry: . Han hade ju fått pasteurellos i mellanörat förra veckan och fick då balanssvårigheter. Jag hade 1 dag kvar på hans antibiotikabehandling. Jag tyckte han blev lite piggare eftersom, men i morse var han jättetrött, slö och hängig. Jag for i väg och handlade nu i kväll ca 30 min tog det, och då levde han...men när jag kom hem låg han bara död. Usch vad jag gråtit :cry:

Pokemon 2002-2005
Pokemon-2-cute.jpg

Sv: Min fina kanin dog i kväll

ÅÅ det är därför du ringt så många ggr. Anande det och samlade därför kraft för att ringa dig.... :cry: Men jag tror det var lika bra, stackars pojken hade ju fått så många krämpor på sistone=(

Alltid sorgligt när ens bästa vän dör.. Men det kanske var bäst för honom, nu slipper han lda mera..

*tröst kramar*

*tröst kramar*

Min ena kanin dog i sommras. Märkte inte ens att han va dålig. Pappa hittade honom död i buren bara :cry:

Åh vad sorgligt!
Ja, jag går bara och väntar på när det är dags för min gamling. Han är över 12 år nu en dvärgkanin. Han har ju levt på övertid i ca 5 år enl veterinären.
Men det är väl dags snart för honom också. Han har fått en konstig snuva i ena näsborren och sedan växer det antagligen en liten cancerböld på honom. Veterinären vet inte vad det är men det växer iaf väldigt långsamt. Så en vacker dag så.....

Hans kompis dog förresten för 3 månader sedan men han blev bara 7 år.
Det är sorgligt när dom dör så tidigt som din. För din blev bara 3 år va?
Beklagar verkligen. kramar

Min kanin dog hösten för 3 år sen och det går inte en dag utan att jag inte tänker på honom..

Tack för alla svar...Har nu lagt honom i en låda, men drar mig för att lägga honom i frysen. Han ska ju begravas någonstans. Jag vill INTE bara gräva en grop någonstans ute i skogen och begrava honom eller slänga honom i sopnedkastet. Det känns ovärdigt. Får fundera lite till vart han ska vila. Helst i Norrland...men det återstår att se.

Har nu lagt honom i frysen..kändes: INTE BRA..trots han var död..Men jag måste ju lägga honom nånstans...

Där får han ligga tills jag finner en bra plats.

Ja, han blev bara 3 år..men tydligen har han alltid varit klen. Jag hittade honom på annonsdirekt här på Buke: En desperat annons om att: Sista chansen för Pokemon annars avlivas han...

När jag hämtade honom hade han kala fläckar på ryggen = visades vara mjällkvalster, dessutom andades han tungt..så jag antar han hela tiden varit klen.

Han fick ju drygt 2 år hos mig..så antar han hade det ok.

Fy vad tråkigt!! Vet hur det är, var inte så länge sen min älskade kanin också dog. Bara helt plötsligt utan förvarning.. :cry: och ursch vad ledsen jag var!! Tröst kramar till dig!

Min lilla kille led av samma sak som din. Han avlivades den 28e oktober 2004. Han skulle ha blivit 10 i november. Tänker fortfarande på honom ibland :(

Det är alltid lika svårt att förlora en vän!

Linus :cry:
{91c443c7-b30d-4895-b67f-78503c56e8a8}.jpg

Åh vad sorgligt :( Min kanin fick nån sorts öroninfektion, han fick också problem med balansen. Han fick medicin som tyvärr inte hjälpte, så vi fick avliva honom .. :´( 7 år blev han, måste bli 3 år sen nu. Saknar honom massor..

Usch, vet hur det är att förlora sin älskade kanin. Min första egna kanin dog den 16 mars iår.. skulle fyllt 9 år. Som tur är dog han iaf av ålderdom. Men det är fortfarande ett stort tomrum efter honom.. :cry:

En sak som var väldigt lyckat är att min kanin Zvinto (och Lill-Skruttan, som inte längre bor kvar här) fick kaninungar som föddes den 26 juni iår, den dagen då min älskade Hampus skulle blivit 9 år. Det första jag tänkte på vad verkligen "ödet", att det på något vis skulle "Hylla" honom... blä, saknar honom fortfarande..

fthdlt.jpg

stackas dig :cry: men han har det nog bra nu då lider han väll inte mera

gejsa skrev:
Åh vad sorgligt!
Ja, jag går bara och väntar på när det är dags för min gamling. Han är över 12 år nu en dvärgkanin. Han har ju levt på övertid i ca 5 år enl veterinären.
Men det är väl dags snart för honom också. Han har fått en konstig snuva i ena näsborren och sedan växer det antagligen en liten cancerböld på honom. Veterinären vet inte vad det är men det växer iaf väldigt långsamt. Så en vacker dag så.....

Hans kompis dog förresten för 3 månader sedan men han blev bara 7 år.
Det är sorgligt när dom dör så tidigt som din. För din blev bara 3 år va?
Beklagar verkligen. kramar

Ska dvärgkaniner bara leva i ca: 7 år?? Då levde våran Tulle på övertid med för han blev 14 tror jag. Hur pigg som helst..

Jag är ledsen för din skull aldrig roligt att mista dem man älskar..:(
Kram

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama