Min ettåriga tik=kåtstycke

amalia

Trådstartare
Jaha jaha, då var det dags för löp nr. 2 *suck*... När hon löpte första gången fattade hon ingenting. "Storebror" (för övrigt kastrerad) fattade desto mer, men försökte hålla de åtskilda då jag inte tyckte det var så mysigt för lillsnuttan att bli "våldtagen"...

Men nu har hon minsann gått och blivit stor dam som precis vet vad det handlar om!! Jodå hon trycket upp baken mot "brorsan" och riktigt bjuder ut sig... Och ändå är det bara fjärde dagen på löpet (tror jag) så det lär bli livat ett tag framöver här hemma...

Hur gör ni som har både tik och kastrerad hanhund, särar ni på dem? Eller låter ni dem "hålla på"... Kan tiken ta skada av det?? Det är ändå skönt (?) för min semester börjar på lördag så då kan jag hålla koll på ungdomarna :D

Sv: Min ettåriga tik=kåtstycke

Jag håller mina isär när jag inte har koll.. Det har hänt en gång att dom har lyckats fått till det... Jag missbedömde var i löpet hon var... Ingen skada skedd, men jag tycker att det är onödigt att låta dom hålla på...

Sv: Min ettåriga tik=kåtstycke

Det är dig din tik ska pressa rumpan mot om hon anser att du är hennes ledare. I en flock är det bara ledaren som avlar sig.

Vår tik ställer mer än gärna upp sig för sambon när hon är i höglöpet :crazy:

Om hanen är på henne kan du med rätt säga till honom, är det någon som ska para sig med henne så är det du :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min tik är 18 mån och har löpt en gång. Hennes första löp var väldigt struligt, långdraget och ledde till UVI så jag har diskuterat både...
Svar
18
· Visningar
4 045
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Idag, eller troligtvis i natt började hunden löpa( såg första blodfläcken i dag på morgonen på lakanet). Första löpet, 9 månader gammal...
Svar
14
· Visningar
3 167
Hundavel & Ras Jag är så trött på att grubbla i frågan och ni är väl lika less på att läsa om det antar jag, men jag behöver lite hjälp ändå. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka