Min ena hund mår inte bra!!

Z

zazzabella

Jag och mammsen vart ute och gick en promenad med mina 2 hundar igår eftermiddag. Då den ena hunden (10 år) helt plötsligt skrek till och hoppade på 3 ben. Ingen konstigt hände, det blev bara så när hon gick helt vanligt. :crazy: Jag stannade henne genast och undersökte benet och kollade tassen osv. Jag tänkte att det kanske hade med hennes tidigare höftproblem, men jag tyckte att det vart konstigt att hon skulle få det nu, för hon har haft det innan från valp till ca 4 års åldern, men har sedan dess inte haft några som helst problem med det. Men jag hittade inget konstigt, så jag provade och gå med henne igen och då gick hon helt vanligt igen. Tänkte att hon kanske sträckte sej eller något. Men efter ett tag hände samma sak igen. Så jag kollade igen, lite nogrannare efter glasbit eller något, men icke. Sen gick hon helt vanligt igen och vi gick hem, inga problem.

Efter ett tag när vi hade kommit hem betedde hon sej jätte konstigt igen. Hon gick jätte lustigt med bakändan, med svansen mellan benen. Hon följde mej som en svans vart jag än gick och fortsatte med det hela eftermiddagen, hon kollade efter vart jag var hela tiden och ville inte lämna mej en sekund. Hon låg nästan hela eftermiddagen och vilade. Framåt kvällen började hon flåsa jätte konstigt, precis som om hon hade ont. Hennes ögon vart helt uppspärrade, som klot. Men hon hade ingen feber. Så jag tänkte att jag väntar tills imorgon och se om hon blir bättre, annars får jag ta henne till djursjukhuset. Hela natten andades hon lite konstigt tyckte jag, men låg lugnt vid mina fötter.

Hon vaknade jätte tidigt i morse och följde mej sedan som en svans. Hon såg lite bättre ut idag, men bakändan vart inte riktigt med och svansen hängde där mellan benen. Dock flåsade hon inte och hon hade inte lika uppspärrade ögon. Men helt bra vart hon inte! Dock åt hon sin frukost. Så jag tänkte jag väntar till att åka till djursjukhuset till eftermiddagen om hon inte blir bättre, för jag vart tvungen och åka till jobbet. Så min bror som är ledig idag ska åka och kolla till henne under dagen och meddela mej om hur läget är.

Så vad tror ni att det kan vara??? Jag tycker att det är mycket märkligt!! Man blir ju så orolig :crazy: , hon börjar ju bli lite till åren också!! :(

Mvh Bella :crazy: - som hoppas att någon vet vad det kan vara.

Sv: Min ena hund mår inte bra!!

Ush, låter inte alls kul!!

Det enda jag kan komma på är att det skulle vara ngt med ryggen, med tanke på svansen. Har ju sett en massa veterinärprogram där vet. försöker lyfta svansen på hunden, och den ylar till, oftast schäfrar dock.

Hade jag varit dig hade jag nog i alla fall ringt till djursjukhus, eller frågat ngn med större erfarenhet av sånt.

Hoppas det löser sig!!!

Sv: Min ena hund mår inte bra!!

Det kan det ju vara. Dock har hon inte ont när man drar i svansen eller trycker på ryggen. Men jag ska göra det, jag tror till och med att jag åker ner med henne till djursjukhuset i eftermiddag om hon inte är bättre. Tycker ju så synd om henne. :crazy: :(

Mvh Bella :(

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: igbest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka