Min egen far sänker och förstör för mig

klisterkarlsson

Trådstartare
Efter att inte ha haft en hel problemfri relation med min far under de senaste 2 åren ( pga en tvist med julklappar jag redan skrivit om innan), så eskalerar allt. Vi har sen denna tid knappt hörts av. Jag har ringt och sagt grattis vid födelsedagar, han har inte ringt, men skickat ett ganska opersonligt sms tillbaka när jag fyllt, där det typ stått "Grattis" och inget mer. Men nu går det längre. Min far och jag har samma intresse. Vi kan, för att slippa utblotta det hela. kalla det för konst. Jag målar tavlor, han gör det också. Vi är vänner på fb och ofta drar han upp mig på fb, , men även bland gemensamma vänner, hur dålig jag är, att han har mer erfarenhet, att han är bättre än mig. Han ÄR duktig, men jag är nu på gång att starta verksamhet, få sälja min "konst", hitta kunder, marknadsföra mig på ett bra sätt. Far sätter hela tiden käppar i hjulet och nervärderar mig, vilket jag också får känna på ...

Hur ska jag hantera detta?

Efter att inte ha haft en hel problemfri relation med min far under de senaste 2 åren ( pga en tvist med julklappar jag redan skrivit om innan), så eskalerar allt. Vi har sen denna tid knappt hörts av. Jag har ringt och sagt grattis vid födelsedagar, han har inte ringt, men skickat ett ganska opersonligt sms tillbaka när jag fyllt, där det typ stått "Grattis" och inget mer. Men nu går det längre. Min far och jag har samma intresse. Vi kan, för att slippa utblotta det hela. kalla det för konst. Jag målar tavlor, han gör det också. Vi är vänner på fb och ofta drar han upp mig på fb, , men även bland gemensamma vänner, hur dålig jag är, att han har mer erfarenhet, att han är bättre än mig. Han ÄR duktig, men jag är nu på gång att starta verksamhet, få sälja min "konst", hitta kunder, marknadsföra mig på ett bra sätt. Far sätter hela tiden käppar i hjulet och nervärderar mig, vilket jag också får känna på ...

Blocka honom på FB och ha så lite som möjligt med honom att göra. Bara för att man är släkt behöver man inte umgås. Kör ditt race med konsten och skit i vad han säger. Kommenterar någon vad han sagt så säg bara att det får stå för honom ("When they go low, we go high"). Sådana där pellejönsar kan sitta i sitt hörn och spy galla, till slut orkar ingen med dem.

Säga upp bekantskapen (på obestämd tid). Det vill blockera honom överallt samt eventuellt be honom att inte kontakta dig.
Så har jag gjort med min, inte riktigt av samma skäl som du men jag fick nog...
Så trött på hans lögner.

Håller med tanten och vill göra tillägget:

Jag skulle aldrig någonsin kunna ta en sådan människa seriös, som sitter och nedvärderar sitt barn öppet och försöker lyfta sig själv som bättre. Det skulle inte påverka mig i mitt val av konstnär när det kommer till dig, men från honom skulle jag inte köpa ett enda penseldrag av!

Jag beklagar verkligen att han beter sig så mot dig och jag hoppas du hittar ett förhållningssätt som du känner dig bekväm med. Jag röstar på ignorera och att absolut inte ge svar på tal offentligt.

Det verkar som din far är en "liten man". hans osäkerhet som jag känner av hans beteende gör att du bör hålla avstånd.

Jag har "gjort slut" med min pappa för 10 år sedan, det går hur bra som helst att göra. Man har absolut inga skyldigheter mot folk bara för de är genetisk familj, om de inte kan bete sig så behöver man inte stå ut eller ha en massa överseende som man inte hade haft med andra människor.
Om du vill kan du förklara att antingen så lär han sig att bete sig som en vettig människa som visar respekt för andra och då inkluderat dig eller så kommer du blockera honom på Facebook och du ser ingen som helst anledning att fortsätta ha kontakt eller en relation med honom när han uppenbarligen inte hyser några varma känslor för dig baserat på hur han bemöter och behandlar dig.
Eller så säger du bara tack och hej eller ingenting alls och blockerar honom överallt.
Pissiga människor är pissiga människor oavsett dna.

Liknande trådar

Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 713
Relationer Jag har dejtat en kille i ett par månader, kan kalla honom för A. Jag har väldigt svårt för att lita på människor, speciellt killar, men...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
42 685
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka