Min duktiga lilla vovve

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, så liten är han inte längre :D

Bilåkandet, det som var ett helvete första gångerna, idag 1,5 månad senare blir han överlycklig om man säger "ska vi åka bilen" och hoppar glatt in i baksätet.
Är absolut inga problem lämna honom i bilen utanför affären, han ligger så snällt och fint i baksätet när man kommer ut.
På lördag ska han på sin första långresa, 1,5 timmes resa enkel väg

Han säger (oftast) till när han ska gå ut. Det händer olyckor, men till största delen för att ingen uppmärksammat att han sagt till.
Sover hela natten och har sina små morgonrutiner (gå ut en gång för att kissa och gå ut en stund senare för att bajsa)

Går inte riktigt lika bra med katterna. På ridskolan är det noll problem, å andra sidan är han kopplad då, kan vara en orsak. Men hemma vill han springa efter och kolla vad dom tar vägen. Han har aldrig gjort utfall eller liknande utan vill mesta nosa på dom om han får

Igår satt han på läktaren i en timme fast han egentligen hade myror i kroppen. Det blir ju lite tiggande av godis då, men det känns ok bara han sitter still.

Hoppar och biter i kopplet, där har vi något att jobba på. Men han gör det mindre och mindre, problemet är väl också att han går mer lös än i koppel för det är enklare :o

11/10 fyller bushunden 4 månader, han är lika stor som kompisen mellanpudel och väger två kg mindre, var ska det här sluta :)

mrk1945_copy_52307793ddf2b34d12d7b004.jpg

foto Marie Krüger

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 956
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 962
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 678
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama