Min duktiga hund!!

B

Benso

Efter alla trådar om lösa hundar m.m på senare tid så måste jag bara dela med mig lite av vår promenad idag.
Vi är ute å går i skogen med B lös, har honom några meter framför mig precis i en sväng.
Då hör jag någon om säger långt borta "Ta in hunden"... Vi såg inte den andra hunden , men B gjorde det.
Så jag ropar in honom å sätter på honom kopplet på en gång...
Har inte haft några spec. problem med att han inte kommer när han ropar, men han kan vara lite seg i reaktionerna om man säger så ;)
Hunden vi möter skulle säkert ha gjort middag B om den vart lös...:crazy:
Killen me hunden går in i skogen en liten bit å säger " gå förbi fort för ja orkar inte hålla honom" Har man en sån agressiv hund så är det väl A och O att man orkar hålla den om det skulle behövas :confused:

Kan tillägga att ja aldrig sett denna hund å vi bor i ett så litet samhälle så man vet vilka de flesta är.. och inte minst de som har hund...

Sv: Min duktiga hund!!

Va skoj att din vovve var så duktig!
Hur gammal är B?
Man blir rätt stolt när saker o ting sitter som de ska :)

Kul att han är så duktig! :bump:
Jag skulle blivit livrädd om någon skrek så åt min och vovven. Säkert super stressad också eftersom inkallningen inte är 100 procentig. Det är min största räddsla, att min uppkäftiga Jack russel hane skulle spring fram till en sådan hund, han skulle ju inte ha en chans..!

Novelette: ja det var verkligen jätte kul... Han bli 2 år i januari... Så det borde ju sitta, men han har haft väldigt mkt egen vilja vad gäller att hälsa på andra hundar :crazy:

Bopplan: Ja... Jag kan säga att ja blev lite kallsvettig när han säger "gå förbi fort, vet inte om ja kan hålla"... Jag vet ju att B inte backar... Han är för kaxig för det...

Men nu var han så duktig.. Å idag har vi tränat ännu mer inkallning :) Å de gick jätte bra :banana: :love:

Finns 1000 anledningar till varför föraren inte kunde hålla sin hund.
Dock gjorde den ju det rätta när den gick iväg med hunden

jo men självklart... de finns säkert fler ;)
Det jag har svårt att få ihop är att han har en så himla agressiv hund... Och kan inte hålla den... Det är det som oroar mig lite :crazy:
Träffade en typ granne igår i stallet å hon sa att hon oxå mött denna när hon var ute å gick me sina hundar och den där hunden var tydligen helt tokig på andra hanhundar... :crazy:

Det där problemet har jag här i Örebro med, det är en liiiten farbror med en gigantisk Rottweilerhanne som brukar korsa våran väg ibland. Fast han löser det så att när han ser en annan hund så tar han kopplet och binder fast i närmaste stabila stolpe eller träd! Än så länge har han alltid lyckats få syn på oss innan hans hund gör allt för stora utfall, jag bävar för den dagen då den sliter sig, eftersom min pojk inte skulle backa......:crazy:

Benso skrev:
jo men självklart... de finns säkert fler ;)
Det jag har svårt att få ihop är att han har en så himla agressiv hund... Och kan inte hålla den... Det är det som oroar mig lite :crazy:
Träffade en typ granne igår i stallet å hon sa att hon oxå mött denna när hon var ute å gick me sina hundar och den där hunden var tydligen helt tokig på andra hanhundar... :crazy:

Jag har också en jobbig hund.
Dock fick jag honom så. Som sagt, det finns 1000 anlendningar.

då finns det även 1000 anledningar att ta tag i problemet. :)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Sesca
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar