Min duktiga häst!

Sv: Min duktiga häst!

Kan ju kanske vara en fördel :D:angel:

_L_ Jag ska ta och kolla på länkarna! Tack!

Idag har vi varit ute och dragit däck och kört lite "hinderbana". Slalom mellan träd, gå mellan träd som står tätt ihop och sånt. Sen åkte jag på däcket på vägen hem, inga problem tyckte hon! Verkade mest tycka det var kul att få ta i lite mer!

Jo jag såg den där sidan förut, RIP alla vackra hästar! :cry:

Pinges sida va ju bra! :D

Pinges sida är jättebra! Den har jag varit inne på innan och läst om bruksridning!

Ska du tävla Fröök i bruksridning kanske? :D Det gjorde jag med Freja (Lyndi). Jätteskoj och framförallt är det nyttigt med lite variation! :banana:

Ja jag har ju funderat på det! Hade varit kul att testa om inte annat. Du och Challe får väl följa med och prova på sen när han är mer riden?

Jag tror hon hade gillat det, hon är ju så himla cool med allting. Inte rädd för något!

Ja, de kan vi göra! Om inte annat så kan ju jag tömköra "banan" med honom... :D Bruksridning är jätteskoj och som jag skrev förut; Framförallt varierande för hästarna! :banana:

Klart du kan! Du kan väl köra honom med rockarden om det är så? Veddige JUF är tydligen rätt aktiva med både bruksridning & körning.

Fick tips om en sele av nordtravare som trodde att det kunde vara finnlokor. Har nu fått en bild på lokorna framifrån, så vad tro ni?

9975560214.jpg

loi2.jpg

jag är säker det syns på dragläderinfästningen och bredden på anliggsytan av lokan mittför dragläderinfästningen,enigt min mening utmärkt sele .

Jag har mailat henne och hon skulle mäta lokorna så får vi väl se om den skulle kunna passa!

Hur mäter jag då? Någon som har nån bra sida? Lokorna var tydligen 80cm :confused:

Hej dom finnlokor som jag använder är ca55 cm mellan överremmens nederkant och krokens insida nertill vilket är det använda sättet att mäta tror jag .Det är den sele som nordtravares (min )fux har på bilderna med lilla barnsläden . Den har ochså suttit på ett fjordsto där den enligt ägarens uppgift suttigt perfekt .

Jag får väl helt enkelt sälja den igen om den inte passar då kanske. Jag är för grön för sånt här ju :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 967
Senast: Stergo
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 693
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 975
Senast: zarmino
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama