Min dotter var en hårsmån från döden...

nordsvensken

Trådstartare
I förrgårkväl höll det på att gå illa, min lilla tös var så nära döden :cry: Hon lekte på gräsmattan jämte hästtransporten som är under renovering, när baklämmen (tungt härke, för tillfället utan fjädring ) föll ner och träffade henne över rygg och huvud. (Av ngn anledning var den inte låst... :eek::cry: ) Ilfart med ambulans (och hon fick en natte av de snälla ambulansmännen, som var henne till mkt tröst genom alla undersökningar) och natten tillbringades på sjukhus, det var röntgen, sövning och CT skalle. Slaget BORDE varit dödligt enl. läkare, men tro det eller ej så är Alma absolut hel överallt. Hon har naturligtvis ont efter den fruktansvärda smällen, men inte minsta hjärnskakning, inte ens blåmärken... Narkosläkaren sa att vissa barn har 9 liv de också... Jag är så tacksam över att hon lever, och jag kan inte tänka på annat än henne och vad som var så nära att hända nu. Vill helst bara hålla henne i famnen HELA tiden och tankarna går ständigt till att hon rimligtvis borde varit död. Sådan ofantlig tur vi hade, i oturen!

Efter att vi blivit utskrivna åkte vi och köpte oss en ny sittvagn i den färg som Alma tyckte var finast. Den syns :angel: Nog ser hon ganska glad ut för att nästan ha blivit ihjälslagen för ett dygn sedan?

11701388.jpg
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Fy va otäckt! Tur att det gick så bra som det ändå gjorde.

Jag hade också varit glad i en sån snygg kärra ;)
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Fy vad läskigt och vad helt underbart att hon inte fick några skador !

Jag förstår att du tänker skräckscenarior i huvudet hela tiden - vad som hade kunnat hända....
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Huu, jag blir alldeles kall när jag tänker på fruktansvärt illa det kunde ha slutat! Så fin hon är där hon sitter i sin nya fina vagn.
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Usch! Så obehagligt! Tur att det trots allt gick väl. Så söt hon är i sin vagn. //Linda
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Vilken tur att det gick bra!
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Fy fasen vad otäckt! Vilken änglavakt hon hade!

Vilken fin ny sittvagn hon fick!
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Usch vad hemskt!! Himla tur att det slutade så bra ändå!

Och Alma är såklart alldeles bedårande söt i sin nya vagn :love:
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Ja det var de värsta timmarna i mitt liv, när vi inte visste hur det skulle gå. :cry: Jag har aldrig varit så rädd och ledsen förut. Det är verkligen helt otroligt att hon fixade det och mår bra! Rädslan har fortfarande inte släppt, jag går runt med en hård klump i magen mest hela tiden.

Alma (och hennes far, tillika min man) tycker precis som ni att vagnen är jättefin. Färgen är lite knallig i mitt tycke, men alla kan ju inte ha svart-beiga vagnar! :angel::D Jag är på mkt god väg att vänja mig, jag också! (Och om vi får en son ngn gång i framtiden, så skall även han ha den här vagnen, så det så! :D)
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Gud vad obehagligt!
Och vilken sanslös tur hon och ni hade!
Lider med dig, du måste må fruktansvärt dåligt av tabnken på vad som kunde ha hänt..
*skickar tröst*

PS: Hon har världens finaste sittvagn nu ju! :love::love:
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Läskigt! Men vilken fin vagn "hon" köpt :D

När min sambo var runt 7-8 månader ramlade han ner för stentrappor, 40 stycken!

Illfart till sjukhuset, och de enda de hittade var ett litet blåmärke i pannan :eek:
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Jisses vilken änglavakt hon hade :eek:!

Vagnen är ju jättesöt, precis som dottern.
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Hu :eek:
Men vilken tur att det har gått så bra! En tuff vagn! Snygg och hon ser ut som en sol i vagnen...

Men du, oavsett om hon nu ådrog sig nån skada eller ej så ska ni anmäla det hela till det försäkringsbolag ni har så man gör en notering i hennes försäkringspapper. För skulle det mot förmodan uppkomma något senare som har med detta att göra så är det betydligt enklare att få ut ersättning om det fanns registrerat i nära samband med olyckstillfället. (vad jag lärt mig...)



Gira :banana:
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Hu :eek:
Men vilken tur att det har gått så bra! En tuff vagn! Snygg och hon ser ut som en sol i vagnen...

Men du, oavsett om hon nu ådrog sig nån skada eller ej så ska ni anmäla det hela till det försäkringsbolag ni har så man gör en notering i hennes försäkringspapper. För skulle det mot förmodan uppkomma något senare som har med detta att göra så är det betydligt enklare att få ut ersättning om det fanns registrerat i nära samband med olyckstillfället. (vad jag lärt mig...)

Klart man skiner som en sol när man fått välja en så pigg färg på sin vagn. Inte alla 15-månaders som får ha en åsikt om färgval misstänker jag :angel: Men folket här i bygden tittar stort på den när vi kommer, i den här hålan finns bara svarta, beiga och möjligen marinblå vagnar. :angel::D

Självklart är det anmält till försäkringsbolaget redan! De ger ju även viss ersättning för sjukhusvistelsen och resorna. Inte så att de bekostade vagnen precis, men en liten bit på den iaf. ;)
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Usch fy vad hemskt! Jag får tårar i ögonen bara av att läsa det du skriver! Så fruktansvärt det måste ha varit! :cry:

Tänk så fort en olycka kan hända, trots att man tycker att man är så försiktig!

Ge den lilla tösen en kram från mig! :)

/Timsetim
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Usch vad hemskt :crazy: Jag är alltid nojjig när sonen leker i närheten av parkerade bilar, trots att jag dubbelkollar parkeringsbromsen. Skulle aldrig förlåta mig själv om det hände honom något jag själv kunde förhindrat.

Men hon ser himla nöjd ut i sin fina vagn! Vi har en likadan, fast svart/knallblå.
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Håret reste sig på mina armar när jag läste detta! Vilket fruktansvärt skrämskott!

Vilken lättnad att hon klarade sig så bra! Förstår om du vill krama henne i evighet...

Härligt foto på en jättefin liten tjej! :)
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Vilken gosig tjej :love: och en färgklick till vagn! :cool: Förstår verkligen din panik och att du fortfarande är skärrad. Tackar alla änglar för att det gick så bra. Kram på er alla!
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Usch! Vad otäckt!

Själv är jag livrädd för lämmen då jag skalat skinnet av skenbenet när en häst kastade sig ut bakåt och jag inte fattat att man måste stå helt på sidan när man öppnar. Men nu kan jag det!

Lilla Alma! Som är så bedårande söt! Var det kanske det som gjorde att hon klarade sig så bra?

Fny
 
Sv: Min dotter var en hårsmån från döden...

Din dotter har helt klart en skyddsängel :love:.
För några år sedan dog faktiskt ett barn här i en liknande händelse. Råd till alla;Se alltid,ALLTID ,till att man låser båda sprintarna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Sämsta filmen?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp