Min dotter älskar bilar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

fettso

Trådstartare
:) Min yngsta dotter Miranda bara ÄLSKAR alla sorters fordon,det var hennes första ord (traktor),hon gillar även sin och storasysterns häst men bara att rida och då räcker det inte med att bara skritta runt och hon är ju ändå bara 1,5år..:crazy:

Nä hon ska sitta själv(jädrans vilken balans ungen har),men annars är det bilar,lastbilar,traktorer osv som gäller.
Dockor och barbiehästar är hon inte intresserad av.

Medans storasyster Melissa (3år)alltid älskat kläder,dockor,låtsas laga mat och prinsessgrejer.

Att barn kan bli så himla olika!?Miranda kan vill bara läsa böcker om bilar och andra fordon,är det ngt program på tv:n som visar fordon sitter hon som klistrad,medans det för storasyster bara duger med prinsess-filmer.
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

Min dotter är uppvuxen med bilar så det är nästan självklart att hon älskar bilar. Hon var alltid med mig i garaget när jag höll på med bilen.
Nu är hon 4 år och kan nästan alla bilmärken..:rofl:
Men det finns dockor i hennes rum i ett hörn..:)
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

När jag var liten lekte jag med bilar, och djur såklart. Hatade dockor och sånt, dom "tyckte inte om mig" :D

Så alla är olika, och det avspegla sig hur jag blev senare i livet typ. Hästar i mängder, kläder smink och killar -nä!! Barn-nä!! Jag kanske är ute och cyklar där men man föds ju ändå som en sorts person.

Nu har jag i o för sig barn och ångrar det absolut inte. Är tvungen att lägga ut min goding här:love:

th_DAVIDTRTT.jpg
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

Ja det är väldans olika. Jag anser mig vara en riktig flickmamma som gillar klänningar, rosa, dockor, dockhus, dockvagnar och allt annat "flickigt", men det ratar min fyraåring. Hon älskar Turtles, spindelmannen, bilar, lego (att bygga fordon), och hon hatar klänningar och rosa - alla kläder är valda från killavd :crazy:
Hon älskar sport och då framförallt fotboll, och hon har koll på nästan hela fotbollslandslaget :D

Så nu när jag är gravid igen har jag sagt på skoj till omgivningen att jag önskar mig en flicka denna gång ;)
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

Min dotter också!

Hon är ett år nu, och bilar i alla former är favoriter! Vi har endel eftersom storebror fått många biler av släkt och bekanta, och duplobilarna är bäst, de kan man sätta små duplogubbar och köra runt på golvet; brrmbrrm :)

Vi har dock det mesta i leksaker, men hon väljer helt klart ut bilarna. Hon fick en docksulky i fördelsedagspresent och den kör hon runt och säger Brrmbrrm också :D

Barn är heltklart olika, därför tycker jag det är viktigt att erbjuda alla möjliga varianter både typiskt "tjejiga" och "killiga" leksaker, så får de välja vad de vill ha.

Jag har läst någonstans att man tydligen är dålig på att visa pojkar hur man leker med dockor; bara slänger dit en och sedan konstaterar att han inte vill leka med den (och tvärt om med bilar och flickor), så jag har varit noga med att visa sonen hur man leker med dockor, och visa dottern hur man gör med bilar (och givetvis tvärtom!), sen får de välja vad de vill!

Barn är först och främst barn och inte pojke eller flicka.
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

ja min mellan dotter hon är oxå helt tokig i lastbilar och skotrar
medans hennes äldre syster är en riktigt tjej med allt vad det innebär :) :)
yngsta tjejen tycker om hundar och alla sorters djur
som hästar mm

jag kommer alltid ihåg min fds svärmor när hon fick höra att jag skaffat en åkare till sambo och min mellan dotter åkte timmerbil
då sa hon att
vet du att man uppfostrar flickor till flickor och pojkar till pojkar :crazy: :crazy:

vad nu hon kan ha menat med det:confused: :confused:
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

Åh herre gud nej, detta med att jag önskar mig en dotter denna gång har jag sagt på skoj här på jobbet vid nåt tillfälle, och det är absolut inte nåt min dotter får höra!!

Och det är naturligtvis ett skämt. Könet på barnet bekommer mig inte alls, huvudsaken den är frisk!!
 
Sv: Min dotter älskar bilar...

Förstod nästan det! :smirk:

Jag är lite känsligt för sådant här, därav reaktionen...

Min svärfar sa nått i somras om jag gick i taket på. Min dotter satt och kastade ner saker från bordet (hon är ett år). Då sa han "Du är ju ingen tjej, du är ju en busig KILLE". Aaaghhh:crazy: . Jag sa då; "Busig är en egenskap, men hon är fortfarande en TJEJ!, sånt vill jag INTE höra i närheten av mina barn"! Nu var hon så liten, så hon förstod ju inte, men jag vill inte at mina barn ska höra sådant i framtiden.

Men skämta med varandra kan man ju göra, vuxna emellan. Vi brukar skämta om att sonen ska bli bög (med svärmor och svärfar oftast, för det skulle vara så "hemskt" :confused: ), för han har så mycket "tjejfärger" på sig, och leker med dockor... :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 667
Senast: Vogue
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 608
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Nu börjar det bli olidligt :( Jag har aldrig varit en supermodig ryttare, tar gärna det säkra före det osäkra, men nu känns det...
2
Svar
31
· Visningar
2 340
Senast: Juzzzen
·
Övr. Barn Våran yngsta tjej har hela tiden velat vara pojke.:angel: Hon ser sig själv som en liten kille, när jag säger "mammas stora tjej"...
2
Svar
23
· Visningar
3 304
Senast: Quiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp