Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag har nog fått världens bästa BM. När jag vid något tillfälle ringt och frågat om konstiga "världsliga och helt normala saker" har hon varit så förstående och inte suckat över att samma fråga kommer från ytterligare en person. På inskrivningen så tog hon mina ätstörningar på allvar och håller koll på mig på ett bra och avslappnat sätt, förra veckan tog hon mina migränbesvär på allvar och gav mig genast en tid till läkaren efter att proverna inte visat någon direkt förklaring.

Idag när jag skulle ringa och avboka tiden (eftersom min huvudvärk gett med sig en pytteaning, och jag misstänker att allt beror på min tidigare whiplash) så ville hon inte att jag skulle göra det, utan sa åt mig att sluta vara så rädd för att ta plats eller be om hjälp.

Hon är så söt, och jag sa det till henne också idag. Hon är så mån om att jag ska känna mig bra. Hon frågade mig om hur jag trivs på jobbet, om jag behöver vara sjukskriven, hur jag känner kring graviditeten.

Ååå vad jag är tacksam! :bow:
 
Sv: Min BM

Vid min första graviditet blev jag inskriven hos en gammal gråhårg tant och jag tänkte i mitt stilla sinne att "HUR förstående kommer den gamla haggan vara?"... Hon visade sig vara den mest underbara lilla tant man kunde tänka sig :love:, men tyvärr gick hon i pension strax efter Selmas födelse så jag tvingades byta till min andra graviditet.. Och den första haggan var rena katastrofen - jag skrev om det här då, om någon minns... Hon som skulle ställa mig mot väggen och absolut ha en förklaring till varför jag ville byta, trots att ajg sagt ifrån att ajg INTE ville diskutera det med henne och angett "peronkemi katastrof" som skäl.
Utbytesbarnmorskan var dock bra, också! En tant med lite ruter i och en hel del humor, på MIN nivå... :D (hade samma till trean också)

Det är jätteviktigt att man har en barnmorska man trivs med, tycker jag. Även om man inte är så orolig av sig eller har en massa konstiga frågor att ställa. Det är ju ändå barnmorska som följer och leder en genom graviditeten.
 
Sv: Min BM

Vad skönt med en sådan bm. Vid min första graviditet fick jag en bm från helvetet. På inskrivningssamtalet fråga hon om vi hade djur. När vi berättat det så tjata hon bara om att vi måste ta bort djuren för annars skulle det bli synd om vårt barn. Jag grät i 3 dagar efter detta. Sedan ringde jag och bytte till en bm som var som en ängel. Underbar och mån om att jag skulle må bra osv.

Vid tvåan så hade jag flyttat och fick en duktigt elak bm men den enda som fanns. :crazy:

När jag blev med trean sa jag att jag skiter i att gå till bm men fick då veta att jag kunde gå till grannkommunen och där hade jag en underbar bm.
 
Sv: Min BM

Då kan jag berätta att min BM är ungefär lika bäst!:bow:
Jag ska ofs inte ha barn, men ska man ha p-piller så måste man ju ha en BM ändå. När jag väl blir gravid så vill jag absolut ha henne genom graviditeten. Hon jobbar även på förlossningen så har jag tur så finns en chans att hon kan vara med, vilket skulle hjälpa eftersom jag har en brutal skräck för allt som har med gyn. att göra. Hon är typ den enda som får kolla "där nere".
 
Sv: Min BM

Kul att läsa att fler är glada i sina barnmorskor.

Men Ameo; modigt att våga byta BM... det skulle jag ha jättesvårt för att våga säga till om...
 
Sv: Min BM

Jag hade aldrig kunnat ta upp det med den haggan och det var det som störde henne - att vi inte hade kunnat prata om det. Sen när jag sa oms det var så skällde hon ut mig för DEt också :(
Jag ringde till vårdcentralens växel och bad att få bli kopplad till sköterskan på MVC, så att HON kunde hjälpa mig att byta...

Det tog verkligen emot att byta, men när jag hade ont i magen i flera dagar innan jag skulle dit bara för att hon skulle vara i rummet (hade en BM-praktikant med sig som gjorde undersökningarna) så insåg jag att det var ohållbart...
 
Sv: Min BM

Vid min första graviditet fick jag en sur, grå kärring som det inte alls "klaffade med".
Eftersom jag fick missfall den ggn träffade jag henne bara två ggr, så jag hann inte göra slag i saken om mina funderingar att byta.

Nu, vid min andra graviditet, har jag fått världens sötaste, snällaste och mest omtänksamma BM.
Jag förklarade att jag fortfarande kan bli väldigt orolig över missfall och då sa hon att "då är det bara att ringa, så får du komma upp och lyssna på lite hjärtljud, så kommer det att kännas bättre sen".

man kan alltid ringa om det är något man underar eller funderar över.
Hon är trevlig och lyssnar och det känns som att hon är engagerad i just MIN graviditet, och i hur just JAG mår.
Underbar!! :bow:


Råkade däremot ut för en riktig ragata vid ultraljudet, och ryktet säger att hon även jobbar på förlossningen.
Kan man knipa ihop och gå hem om det är hon som jobbar den dagen man kommer dit :crazy:
 
Sv: Min BM

corona skrev:
Råkade däremot ut för en riktig ragata vid ultraljudet, och ryktet säger att hon även jobbar på förlossningen.
Kan man knipa ihop och gå hem om det är hon som jobbar den dagen man kommer dit :crazy:
Försöka duger! :D Nä men faktum är att om det inte är en jätteliten förlossningsavdelning som bara har en bm på plats så har du rätt att begära en annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 956
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 557
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 449
Senast: Sedna
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp