Min begravda hund...

Sv: Min begravda hund...

jepp, jag vet... det är därför jag velar.

Du behöver inte vela. Du har svaret inom dig - lita på det!

du och du....
hunden då? Även min älskade vovve ligger begraven på baksidan huset i slänten unedr all vallmo....och ingenting i världen skulle få mig att störa hennes sömn för min egen sorg. Men det är jag det.....tänker bara på gravfriden. *snyftar än idag. 11 månader och 2 dagar sedan olyckan*

Ja usch....jag har en hel del djur nergrävda på min gård...har ju inte tänkt att flytta härifrån men man vet ju aldrig..begravde min gamla katta för 2 veckor sen....

Som någon skrev ovan så vore det väl bra att gräva upp blommor och lite jord som växer där, istället för att gräva upp kroppen.
Vi har ett antal djur (hund, katt, marsvin mm) på vårt sommarställe och jag skulle inte gräva upp nåt av deras fd. kroppar. Däremot har vi planterat växter på varje grav så att OM det behövs så kan vi gräva upp växten i alla fall.

equitouch skrev:
Jag vill ju ha han med mig, han skall aldrig få vara själv...
vi var ju alltid ihop innan.

Själv skulle jag aldrig gräva upp hunden när den väl är begravd. Men jag tycker det låter som om du redan har bestämt dig. Gör det som du tycker blir bäst och strunta i alla andras åsikter!

Allmänt.
Man gräver ju upp och flyttar på människokroppar vid behov (iofs p g av andra omständigheter), så varför inte djuren?
Jag har själv lämnat en begravd hund på ett tidigare ställe, och det har varit ganska jobbigt att informera nya ägare, grannar etc, men ändå inte vara säker på, om kroppen får ligga ifred.

LIA

Om du skulle bestämma dig för att gräva upp...så var beredd på att det är inte "din" hund som ligger där längre....man kan få se saker man kanske inte vill se...fast om du lagt den i en "kista" och inte ser själva djuret så är det ju bättre....
Jag vet faktiskt inte hur jag själv skulle göra....jag begraver ju mina djur hemma, men inte i direkta gravar som sköts om....jag vet på ett ung vart dom ligger men oftast så växer det över hela alltet så man hittar inte platsen sådär direkt.....mina får nog vila i frid....deras själar finns ju ändå med oss och det är ju fodralet vi ger tillbaka till moder jord...

Jag planterar buskrosor på djurgravarna på gården. Dom växer och frodas och blir som en naturlig gravvård i den övriga grönskan.

LIA

det TÄNKER jag alltid att jag skall göra, eller så frön så det växer lite blommor...men det blir aldrig gjort ändå :crazy: sen vill jag inte ha dom så att man kör över med gräsklipparen heller så dom hamnar vid utkanten av gräsmattan.....men jag tror på själen och den är ju den man/jag "tillber" och tänker på.......

Jag tog med min katt när vi flyttade. Jag var iofs bara 13 år då men det kändes rätt för mig. Vill man göra det, klart att man ska då.

Vi har en jättemysig plats på en holme mellan 2 vallar en bit från trädgården. Där är ro och frid och perfekt för en stunds mediterande då och då.

LIA

hej.

Jag kan förstå hur du tänker, men jag hade nog låtit kroppen ligga kvar som många säger samtidigt som jag hade tagit med blommor,stenar osv som påminner om hans grav till det nya stället..men jag kan förstå din känsla med att inte hela han följer med så att säga. men inom dig finns han alltid!

Lycka till med vilket val du än gör!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 569
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 656
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka