Lycanthrope
Trådstartare
En av mina sadlar, den finaste jag har, är nu något för smal för min nordsvensk.
Hon har haft den i flera år och den är från början gjord efter hennes rygg och min rumpa. Fick den av pappa och jag har valt alla detaljer själv på den.
Den har på något vis ett sentimentalt värde för mig.
Jag har lagt ut den på annons och har ett par intresserade.
Jag har nog inte råd att köpa ny sadel om jag inte säljer den här.
En såpass bred sadel är ju ofta dyr.
Så vad gör jag?
Jag är så fäst vid sadeln men så ligger den ju inte optimalt.
När jag lägger på den lägger den sig lite ovanpå henne, när man sitter i den och kliver av ligger den bättre. Den åker fram lite vid ridning. Svårt att förklara hur den ligger. Den har legat bra på ganska många hästar, men är ju väldigt tung och klumpig.
Dessutom är stiglädrena väldigt stela, där de är fästa, så den går inte att tävla i men är så skön att rida långt i.
Egentligen är det väl ett enkelt beslut, men som sagt så betyder den mycket för mig.
Hon har haft den i flera år och den är från början gjord efter hennes rygg och min rumpa. Fick den av pappa och jag har valt alla detaljer själv på den.
Den har på något vis ett sentimentalt värde för mig.
Jag har lagt ut den på annons och har ett par intresserade.
Jag har nog inte råd att köpa ny sadel om jag inte säljer den här.
En såpass bred sadel är ju ofta dyr.
Så vad gör jag?
Jag är så fäst vid sadeln men så ligger den ju inte optimalt.
När jag lägger på den lägger den sig lite ovanpå henne, när man sitter i den och kliver av ligger den bättre. Den åker fram lite vid ridning. Svårt att förklara hur den ligger. Den har legat bra på ganska många hästar, men är ju väldigt tung och klumpig.
Dessutom är stiglädrena väldigt stela, där de är fästa, så den går inte att tävla i men är så skön att rida långt i.
Egentligen är det väl ett enkelt beslut, men som sagt så betyder den mycket för mig.
Senast ändrad: