Min älskade sadel, vad ska jag göra?

Lycanthrope

Trådstartare
En av mina sadlar, den finaste jag har, är nu något för smal för min nordsvensk.

Hon har haft den i flera år och den är från början gjord efter hennes rygg och min rumpa. Fick den av pappa och jag har valt alla detaljer själv på den.
Den har på något vis ett sentimentalt värde för mig.

Jag har lagt ut den på annons och har ett par intresserade.
Jag har nog inte råd att köpa ny sadel om jag inte säljer den här.
En såpass bred sadel är ju ofta dyr.

Så vad gör jag?
Jag är så fäst vid sadeln men så ligger den ju inte optimalt.
När jag lägger på den lägger den sig lite ovanpå henne, när man sitter i den och kliver av ligger den bättre. Den åker fram lite vid ridning. Svårt att förklara hur den ligger. Den har legat bra på ganska många hästar, men är ju väldigt tung och klumpig.
Dessutom är stiglädrena väldigt stela, där de är fästa, så den går inte att tävla i men är så skön att rida långt i.

Egentligen är det väl ett enkelt beslut, men som sagt så betyder den mycket för mig.

30755723.jpg

Senast ändrad:
Sv: Min älskade sadel, vad ska jag göra?

Svårt det där.... passar den inte så passar den inte och måste du sälja för att köpa ny så....

Men jag har själv en sadel jag aldrig säljer, trots att jag inte har någon användning för den (förutom någongång jag har haft araber i träning o den har passat) Det var min första westernsadel, en arab reining/show sadel. Men den satt på min arabhingst när han dog och den är det enda jag har kvar från honom. Så den är graverad med hans namn och årtal och hänger på bästa platsen i sadelkammaren.

KL.

Spara sadeln, du kommer att uppskatta det om nagra ar, och kanske kopa en billigare/begagnad sadel for nu..

Jag har fortfarande kvar min lilla Stubben Rex som jag fick av pappa. Min forsta nya sadel.. manga minnen och den ar ocksa hangande i sadelkammaren pa speciell plats. Innan det had jag bara armesadlar..

En favorite sadel ar speciell, aven om den inte passar din nuvarande hast.. och nar du en gang slutar att rida (om det sker) sa har den enormt sentimentalt varde...

Hoppas du hittar ngt som ar billigt nog att du kan behalla favoriten..

Den såldes igår :) Känns ganska ok.

Den var ju aldrig riktigt skön att rida ordentligt i eftersom man satt så stelt i den. Jag letar efter någon ny nu, svårt att hitta en xvid bara!

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har en 3-årigt sto som är e.Carême och är väldigt nätt och tunn och har ganska hög manke, och jag har en bates hoppsadel sen...
Svar
7
· Visningar
940
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka