Min 1-åring har ingen aptit!

Trygg

Trådstartare
Lill-busis har alltid varit ett matvrak av stora mått men nu verkar det som om han har tappat aptiten..

Han fick scharlakansfeber för ett tag sedan men den är nu utläkt och vid återbesöket syntes ingenting i halsen som visar på en pågående infektion.

När han väl äter så visar han inte heller att det skulle vara jobbigt att svälja och dricker gör han i mängder.

Han har på dom här aptitlösa veckorna inte tappat i hull och han är gladare och mer harmonisk än på länge.
Han har äntligen kommit in i en sömnrytm från kl 20-08.30 ca men nu undrar jag om det är det lilla matintaget som gör att han sover så bra kanske..?

Å andra sidan borde han vara grinig, gnällig och trött på dagarna och det är han som sagt var inte.

Dom andra har alltid haft sin aptit så det här är nytt för mig.
Är det vanligt att 1-åringar kommer in i perioder där dom plötsligt inte är så intresserade av mat?

Ska ringa BVC i veckan men tänkte höra med er först om ni har några busisar som har varit eller är likadana?
 
Sv: Min 1-åring har ingen aptit!

Min son tappade aptiten i två veckor efter en magsjuka, då var han runt tio månader. Men han var dålig hela han av det. Sov nästan dubbelt så mycket som vanligt, var arg och ledsen och mådde inte bra.

Han har alltid ätit med väldigt god aptit, ett riktigt matvrak är han. Men numer kan han säga ifrån, och äter inte hejdlöst som innan.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 655
Senast: Sand
·
Träning Hejsan! Tänkte kolla om det är någon som har varit med om samma problem som jag har eller kan ge mig någon form av hjälp! Köpte en...
Svar
11
· Visningar
2 034
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Barn Nu har jag gått och irriterat mig mer och mer och funderar på att byta BM. Har inget förtroende alls för min BM. Kommer man med ett...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp