Migrän medicin?

Nya neurologen sa att det var högst oroväckande att jag fått så många andra problem, såsom allodyni, domningar osv. Han menade att det är att ta på allvar och man måste få behandling snarast. Jag får ont av typ allt nuförtiden, eftersom min kropp pga migränen blivit så galet smärtkänslig.
 
Sumatriptan tar jag. Tidigare tog jag naproxen eller diklofenak men var då tvungen att ligga still/sova hela dagen, så provade köpa sumatriptan receptfritt först och den fungerade inom några timmar så fick den på recept.
Har märkt att den hjälper bättre om man tar den vid första tecknet på migrän men det är ju ibland svårt att veta om huvudvärken man har är förstadiet till migrän eller om det är vanlig huvudvärk. Det senare ska ju inte behandlas med sumatriptan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 794
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
650
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp