Milosari
Trådstartare
Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har gått på naturbete hela livet tänker jag att det borde smaka gott och förtjänar en värdig behandling. Jag anser mig vara en ok kock, men jag äter inte kött själv så det är lite okänd mark för mig. Vet hur en biff ska kännas när den är medium rare, men en sån här bit blir kanske bäst helstekt i ugnen? Och då är jag lost. Köttermometer kan givetvis ordnas.
Om flickvännen kommer med så går alla typer av mellanösternrecept bort. Hon är marockan och grym på att laga mat. Det hade bara blivit pinsamt. Har tillgång till färsk rosmarin i trädgården, och kan lätt få tag på mynta.
Så dela med er av era bästa recept! Och sen vill jag gärna veta vad vi ska dricka till? Tak på 300 kr/flaska.
Om flickvännen kommer med så går alla typer av mellanösternrecept bort. Hon är marockan och grym på att laga mat. Det hade bara blivit pinsamt. Har tillgång till färsk rosmarin i trädgården, och kan lätt få tag på mynta.
Så dela med er av era bästa recept! Och sen vill jag gärna veta vad vi ska dricka till? Tak på 300 kr/flaska.