Microsoft Works

G

Grapewine

Nån som vet hur man får Microsoft Works?? Har Windows XP och bara Word programmet. Kan man ladda ner Works nånstans ifrån eller måste man köpa en hel box med nåt annat program än XP? Eller går det att köpa Works löst, och sedan installera som vanligt??

// Grapewine som inte kan ett smack om datorer... :crazy:

Sv: Microsoft Works

Works Suite finns att köpa för inte allt för många kronor, det är ett av många allternativ till Office-paketen. På flera ställen i forumet finns andra alternativ som tex OpenOffice.

OK tack, Works Suite, ska lägga det på minnet. Vad är Open Office?? Och vad är det för skillnad på Works Suite och Open Office?? Anledningen till att jag vill ha Works är för jag tror den har en bra ordbehandlare, lätt att skriva brev och dyl. samt att jag tror den har Excel... Vilken skulle vara bäst för mina önskemål, Suite eller Open Office???

Den har inte Excel men ett likvärdigt kalkylprogram. Största skillnaden mellan OpenOffice och Works, är att OO är gratis. OpenOffice är kompatibelt med MSOffice vilket gör övergången skapligt smärtfri.

Testade att installera Open Office via länken du gav. Jag är helnöjd!! :bump: Precis vad jag ville ha!! Kunnde inte bli bättre!!

Tusen tack!!! :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: maria85
·
M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 903
Senast: Sonic76
·
E
IT & mobiler Vill ha hjälp att reda ut om detta är äkta eller bara nåt skit som fastnat och ska bort. Fick upp nån varning om att "du kan ha råkat...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: Egonson
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix