Metal är i sverige

bra, då slipper jag! ;)
Tror han låg på runt 16 000:- på importsperma förra året.
Förhoppningsvis sjunker det en god del, om han står här, och om de har fått en bra deal.
Dessutom slipper man ju den irriterande frakten, som har en tendens att aldrig komma fram i tid! :mad:

Visst det är inte billigt, men det är ju en kalashingst.

mvh

Det var vad han kostade på importsperma förra året, menar jag (kort minne). Hans far kostade 25 000.
Men det var ju på en annan station...

Visst kan det låta som en god del, om man jämför priser rakt av, med en del andra hingstar.
Men jag är enig med dig, det är ett bra pris, med tanke på att tillverkningskostnaden som regel är den minsta utgiften.

Jag skall se om jag inte hittar avkommebeskrivningarna här någonstans.
Men som sagt, då lär få en mörk avkomma, lik pappan, som både rör sig och hoppar.

Jag har mailat dem, men inte fått svar än.
mvh

Jag pratade med dem igår och fick dessa uppgifter. Moms tillkommer naturligtvis. Jag tyckte också det var helt OK pris. Jag ska definitivt använda honom till ett eller flera ston i år. :)

VAAAA!!!!!!!!!!!!
Så otroligt billigt!!!!!!!!!!!!!!
Vilken tur jag inte tog honom i alla fall förra året då!

Och om mina svar verkar lite "sluga", så är det lite problem med min uppkoppling.
Så jag såg inte Jarrahs inlägg (trots F5 !).
Men jag tyckte fortfarande att 16000 var skäligt, med tanke på kvaliteten!

Jahapp, då får man väl planera in en betäckning då!

mvh

16 000 kr hur kan det vara möjligt? :confused:

Sist jag kollade så låg kände Argentinus på runt 15 000 kr och Gio Granno på 10 000 kr,Lando låg på ca 15 000 kr...vid importsemin.

Så det låter dyrt med 16 000...eller räknar du in andra avgifter än bara hingstens kostnad?

Finnsdet ingen bild på honom?

Har aldrig hört talas om denna hingst. :o

Ja, pappan Olympic Ferro kostade då 25 000.
Och då har jag inte räknat med frakt och stationsavgifter.
Så 16 000 för sonen var väl inte helt orimligt, tyckte jag då....
mvh

Okej det var jag som hade fel då! :o

Fick bara en smärre chock att det skiljde så mycket på priset! :D

Ska jag säga som tog reda på vad Baloubet kostade i Holland! ;)

importören lägger väl på en del, men Ferro kostar något liknande, ut till övriga världen.
Han är kvar hos samma importör som förra året, men Métall alltså på Millegarne.

Men det blir ju klart billigast att ha dem här!
Väldigt mycket tom, som Jarrah hade tagit reda på.

Baloubet har nog gått upp i pris där med.

Mvh!

hej!
undrar vad detta är för en hingst som lämnar mörka avkommor.
finns det någon hemsida till Metall?
mvh

Jag har nu pratat med dom som har hand om Metall.
Han är så billig för att han ska få betäcka så många ston som möjligt . Så han får stanna i sverige.
Priset blir 2000-språng och 6000- 90dagars dräktighet.
Senaste datum 1/10 04
Jag har bestämt mig för denna hingst nu .
Han lämnar svarta eller mörkbuna avkommor i största delen :bump:

Hej Hoppsann!

Vet att du har pratat om att Métall är en av dina favoriter men att han fortfarande inte var sá omtalad. Nu har du ju verkligen chansen när han finns pá "hemmaplan".
Funderar du pá att använda honom?
Tyckte inte om bilden som var pá honom i Ridsport. Han ság inte ut att vara i balans....

Hur gár det med Ferro - "bebisen"?

M V H Lotta

Bilden på honom i Ridsport var ju inte dum alls...9:a på typ och 9:a på traven...totalt 41 poäng.

Hur var resten av poängen fördelade? Han verkar ju lämna såväl hopp som dressyr...får tacka hoppsann för alla fina bilder på avkommorna/släktingarna...verkligen läckra!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Kläder & Bli fin Någon som har tips på ett snyggt, lite längre halsband som köpts till hyggligt pris? Var hittade du det? Helst i Sverige. Typ som...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30