Sv: Mest fascinerande travhäst du sett? Motivera!
Ja, jag har också en Tap In märr och jag är verkligen förälskad
i hästen. När hon kom i vintras tänkte jag"ska den här verkligen kunna springa
" för hon såg ut som en liten råtta och i låga farter ville man bara gråta. Det kändes som att hon var av på mitten och hon kändes rent bedrövlig. Men då jag lättade på tömmarna första gången fullkomligt exploderade hon och jag tänkte att det var en kanon jag satt bakom
Hon är den explosivaste hästen jag har kört någon gång, en riktig flygmaskin
Hon har felat bort sig tre gånger i år, suttit fast med rubbet kvar en gång som femma på V7 och en gång var hon faktiskt "bara" femma men från ett omöjligt lopp där det blev nytt banrekord...annars har hon varit bland de tre varenda gång, varav fyra gånger satt nosen först...
Jag är imponerad av min lilla råtta, hon tömmer sig till 110% varenda eviga gång och ibland ser man mjölksyran spruta ur öronen men hon kämpar som en tiger ändå hela vägen in i mål...Man kan ju inte tro att det är sant...Det är bara se på Born at last, vilken kämpe, vilka omöjliga lopp han getts ibland och ändå, ändå så är han jämt med där framme och kämpar tills sista blodsdroppen. Sånt gillar jag, det är stort
Jag betäckte en florida pro märr med Tap In i år och hon var konstaterat dräktig på 18:e dygnet men "kastade"(eller vad det nu heter när det är så tidigt??) och sen betäckte jag om henne 4 gånger till men då tog hon inte
så nu ska hon förmodligen slås ihjäl
Nåja, snacka om sidospår men jag är bara helt frälst i Tap In
mvh jesse