Mest fascinerande travhäst du sett? Motivera!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Prakas
  • Startdatum Startdatum
Sv: Mest fascinerande travhäst du sett? Motivera!

Jaa,, scarlett knight i hambletonian...
ryser när jag tänker på det! Segra i travloppens travlopp.. fantastiskt!!
Synd att han inte höll bara .. Men den hästen ... vilket psyke,,
Han älskar sin publik!!!

Fan Idole i allmänhet.
Ina Scots Prix d'Amerique och Queen L's Prix d'Amerique!!

Remington Crowns elitlopp 99.

viking kronos!
snyggare och underbarara häst finns inte.
revenue däremot vilken gris!

Eeh, jag vet faktiskt inte:confused: finns så många, både gamla och nya. Det jag kommer ihåg mest det är ju oftast ett lopp tex moni maker i elitloppet då hon på bortre långan tog sats och de andra förvandlades till statister eller copiad vs pine chip elitloppet -94 då de drog iväg i sista sväng...Det ger mig ståpäls:d

Sen måste jag också påpeka det någon skrev om Tap In, han präglar ju verkligen sina avkommer, jag tycker alla ser ut som oansenliga råttor på stallbacken men på banan ser de ju ut som tigrar och även om inte alla är sköntravare så verkar de flesta ha begåvats med en riktigt bra skalle..Han var himla fin och se på och hade ett väldigt läckert steg..
mvh jesse

En som är vacker när han är frisk är Victory Tilly:love: han älskar att springa!

Sen ett lopp jag såg när Gidde låg i ledningen o i slutkurvan lägger sig ner som en tiiiiger i trar undan i 10´tempo ensam sista biten..oouuu det var vackert!

Finns ingen som Faxen när han i ensamt majestät kommer in på upploppet... kommer aldrig att glömma årets Elitlopp!

En häst som kommer(om hon håller och får vara frisk) hon är bara2 men f*bannat vilket klipp i steget... tappade andan när jag såg henne i snabbjobb: Comtesse cherie:bow:

Nä...nu får jag sluta, annars kan man hålla på hur länge som hellst hehe...

Ja, det är lätt att komma bort från ämnet här...:D

Men om man får drömma sig tillbaka till svunna tider:
Duellen mellan Pine Chip och Copiad, obeskrivligt!
Ina Scots seger i PdA likaså, Ideal du Gazeau majestätiska intryck på banan samt Emiles sätt att garva åt konkurrenterna när startbilen (försökte) släppa fältet...:D
Som örebroare så kommer man ju lätt att tänka på Express Gaxe,
det travsäkraste som funnits kanske?
Eller när Sugarcane Hanover lossade kanonen i Olympiatravet på bortre långsidan, jisses! Billyjojimbob....

Ååååååhhh, jag kan hålla på hur länge som helst!
Tur att man har filmerna om nu minnet skulle börja svikta...:D

Senast ändrad av en moderator:

Legolass! Det är han jag minns från att jag var liten!

Don Miguel!! Jag vet inte varför, men den hästen fastnade på näthinnan! Kanske för att man är svag för franska hästar?? :)
En annan glänsare som man kommer ihåg är Etain Royal, han hade riktig utstrålning!
Vidare har vi (såklart) Victory Tilly, Order by Fax, Varenne och Gidde Palema

Knapplån.
Revenue är ingen gris, han är ett lejonhjärta!

Queen L's Prix d'Amerique seger är ett riktigt minne för mig. Roligt att få se Stig H's glädje. Och denna lilla oanseliga, knepigt travande märr som trots att ingen (allra helst Stig H) trodde på henne från början av hennes karriär ändå nådde fram i allra högsta eliten.

nu har du väl fått det om bakfoten ;) hade ju inte tackat nej till han MEn han är ändå en gris men det får man väl vara om man är så bra som han..;)

Legolass fångade mitt hjärta som barn!

Jag gillade att se Fan Idole tävla, ett sto med mer karisma har jag inte sett.

Men den häftigaste upplevelsen var Elitloppsdagen 2000 (tror det var då iaf). Jag var där för första gången och tyckte allt var jättehäftigt, men så innan hästarna skulle defilera ropar de ut att Mack Lobell kommer.......... Mack Lobell!!
Jag är ung och hade bara hört talas om honom och sett gamla lopp på tv, att få se honom på riktigt slog allt! Han börnade runt banan och jag hade ståpäls!! Han var såååå vacker och respektingivande.
Sen fick jag tillfälle att se honom igen 2004, ute på Ekerö med sin stoflock. Vilken hjälte...!:love:

På kallblodssidan säger jag Bork Rigel, han var min första idol och han tävlade mycket här i Östersund. På sin tid var han ju helt överlägsen och jag är väldigt glad att jag fick se honom såpass mycket. Han travade med en så fin hållning tyckte jag.:love:

Fan Idole, och Nealy Lobell. :cool: Järntjejer!!
Revenue är också en av mina favoriter. Sååå snygg!!!:love:
Raskabrun är en av våra egna hästar. Han startade från 3-15 års ålder utan att någonsin vara skadad. Totalt 425 starter!! :bow:

cämela skrev:
nu har du väl fått det om bakfoten ;) hade ju inte tackat nej till han MEn han är ändå en gris men det får man väl vara om man är så bra som han..;)

Nja så farligt grisig tycker jag inte att han verkar, men jag har bara träffat honom på trav.

Jaha, vi pratar beteende? Jag trodde att någon beskyllde honom för att vara FUL som en gris förut. För varje mille man springer in får man bitas en gång.

En av mina första favoriter var annars Park Avenue Kathy, så det var en sann tragik för mig när hon gick bort.

Största travaren genom tiderna tycker jag nog är Mack Lobell. Fick jag välja en häst jag skulle vilja se som någon beskrev ovan skulle jag välja honom.

alltså det finns ju alltid nån som ärvärre men grisig det är han

gabbi: nä han är ju vrålsnygg!

Prakas skrev:
Men om man får drömma sig tillbaka till svunna tider:
Duellen mellan Pine Chip och Copiad, obeskrivligt!
:bow: :bow: håller med:bow: :bow:

Var på väg till skåne och stannade och kollade på loppet på en Pizzeria i Motala el om det var Ödeshög

Håller med! Upploppet när hon vann elitloppet är något extra.

Annars är det Super Photo Kosmos och Järvsöfaks som ligger nära hjärtat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka