Jag äger hans halvbror. Fast halvbror har inte lika gulligt namn.Mysluggen känner jag igen, har varit på samma tävling. En fjording Jättegulligt namn för övrigt!
pappsen hette för övrigt Lysluggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag äger hans halvbror. Fast halvbror har inte lika gulligt namn.Mysluggen känner jag igen, har varit på samma tävling. En fjording Jättegulligt namn för övrigt!
Grålle till vardags?Gay Club hette en häst på ridskolan jag red på som liten.
Travarna vinner detta alla gånger!
Lastcallforalcohol, gismo bög, Gusten grodslukare, limping shrimp osv osv
Tulipanaros, vilket ju är lite gulligt på en häst efter Turban Rose med blomnamn på mödernet. Men kanske inte på en hingst...?
Tulipanaros är absolut inte könat i min värld.K
Det känns väl inte så maskulint direkt...
Nä, nu har jag funderat länge. Tillbringare på engelska? Med ett v i?En 'bekant' som inte var så bra på engelska födde upp en häst för eget bruk. Naturligtvis skulle hästen ha engelskt namn, men inte bara det, utan ett v byttes ut mot ett w, för det var coolare.
När jag frågade om det var meningen att hästen skulle heta "För Tillbringare" blev hon sur och sa "men alla vet vad jag menar i alla fall".
Så en SWB som heter För Tillbringare (fast på engelska) är ett av de mer udda namnen jag vet.
Tulipanaros är absolut inte könat i min värld.
Citat från wiki; Tulipanaros är ett svenskt idiomatiskt uttryck som beskriver en åtråvärd, men omöjlig kombination.
EwerNä, nu har jag funderat länge. Tillbringare på engelska? Med ett v i?
Nej, det är inte samma, han hade faktiskt inget smeknamn. Fantastiskt att det fanns fler med det udda namnetGrålle till vardags?
I så fall var vi nog på samma ridskola... (vem är du? PMa mig om du vill)
För övrigt har bekanta till mig haft en valack som hette Lady Lover.... (dessa särskrivningar....)
Visar min språkliga okunskap.
Men tänker lite på juver. Fast det kanske heter Udder?
Tulipanaros, vilket ju är lite gulligt på en häst efter Turban Rose med blomnamn på mödernet. Men kanske inte på en hingst...?
Jag har haft en H.A.Rang.Fanns kallblod uppfödda i Bodentrakten med prefixet H.A. så hästarna hette H.A.Lelula, H.A.Banera, H.A.Licken, H.A.Rakiri osv.
Jag googlade mig till det för att jag var nyfiken, det där var inget jag hade kunnat på rak arm annarsVisar min språkliga okunskap.
Men tänker lite på juver. Fast det kanske heter Udder?