Inte kul de heller.Tycker Cardiac Arrest och Viscera är 100 resor värre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte kul de heller.Tycker Cardiac Arrest och Viscera är 100 resor värre
Folk får väl döpa sina hästar till precis vad de vill? Jag skriver bara hur just jag upplever det. Du får gärna tycka att jag är tramsig - det är helt okej.Ser fortfarande inte det obehagliga i fontanell, varken ordet eller vad det är.
Tramsigt att inte kunna döpa en häst till det, det är ju inte något stötande
Jag gillar inte heller Fontanell, men om jag tänker bort ett bebishuvud, ok då... ligger ändå ganska bra i munnen.Ser fortfarande inte det obehagliga i fontanell, varken ordet eller vad det är.
Tramsigt att inte kunna döpa en häst till det, det är ju inte något stötande
Fylla i Småland gav trevligare associationer än fylla i allmänhet.Min moster hade en häst för 30 år sedan, som jag red på somrarna, som hette Snaps i Fylla. Kalldes bara för Snappe. Förklaringen till namnet skulle vara att han kom från ett ställe Småland som hette Fylla. Tror att han var ridskolehäst i Västervik i många år innan han hamnade hos mina släktingar som pensionär. Han var en fantastisk häst som blev 34 år gammal och lärde många barn och vuxna rida.
Jag tycker många av namnen är rätt fina, Adrenalin, Arteria, Chimra, Delirium, Diaster, Fascia, Ferrum, Metabolica för att nämna några bara. Lätt att känna igen vilka hästar som kommer från hen också, eftersom namnen är unika.Jag gillar inte heller Fontanell, men om jag tänker bort ett bebishuvud, ok då... ligger ändå ganska bra i munnen.
Däremot tycker jag Ligament känns rätt trist, eller Bisceps, om det ens finns?
Nåväl, lite udda är det allt, att välja kroppsdelar som "avelsmärke".
Håller medJag tycker många av namnen är rätt fina, Adrenalin, Arteria, Chimra, Delirium, Diaster, Fascia, Ferrum, Metabolica för att nämna några bara. Lätt att känna igen vilka hästar som kommer från hen också, eftersom namnen är unika.
Vad är det för ras?Mina tjejer heter Äventhyra och Egenvilja. Inte så konstiga namn kanske, men lite ovanliga
KallblodstravareVad är det för ras?
Vad kallar man den för, ”Usch”?Hur tusan uttalas det här???
Säljs på exekutiv auktion tillsammans med två andra ston som också nyligen vårdats på djursjukhus för kolik...
Uchchaihshravas
Beklämmande att alla tre legat inne pga kolik.Hur tusan uttalas det här???
Säljs på exekutiv auktion tillsammans med två andra ston som också nyligen vårdats på djursjukhus för kolik...
Uchchaihshravas
Blev tvungen att googla namnet.Hur tusan uttalas det här???
Uchchaihshravas
Har ”me mums me dad” nån speciell betydelse? Fattar att det anspelar på att föräldrarna har samma namn men inte vad uttrycket betyder.Det finns en NZ galopphäst som precis börjat tävla här i Australien som heter Memumsmedad.
Där både pappan och mamman till hästen heter Redwood. Ganska roligt och smart namngivning
Visa bifogad fil 111195